slapen .....help

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Hoe lang slapen jullie kindjes overdag ?
Mijn zoontje, nu 5mnd, slaapt bijna nooit langer dan een uur. Ik word er soms gek van.....
Ook wordt hij iedere ochtend wakker als de vogeltjes gaan fluiten, voorheen gaven we hem dan
1 of 2x een speentje en sliep hij rustig verder maar ook dat lukt nu niet meer.
Hebben jullie misschien tips ?
We geven hem al nutrix bij de 23uur voeding.......

Hij lijkt nu ook steeds jengeliger te worden overdag, waarschijnlijk is hij gewoon heel moe....
Groetjes....

Hoi,

Hier ook dat probleem! Als ons meisje tussen de voedingen een uur slaapt is dat veel. Ik weet soms echt niet wat ik moet doen. Gelukkig slaapt ze 's nachts door maar ze is ook altijd weer erg vroeg wakker.
Ze wil ook echt niet meer slapen, soms leggen we haar tussen de voedingen door wel drie keer in bed omdat ze dan ligt te gapen en in haar ogen aan het wrijven is. Zodra je de trap op loopt komt er zo'n blik in die oogjes van 'ja ho eens even, dit is niet de bedoeling'. En dan zet ze het op een brullen en denk maar niet dat ze gaat slapen.

Sorry, je hebt hier niet veel aan, maar ik ben wel een beetje blij dat ik niet de enige ben met zo'n wakker mensje!

KT

Everest slaapt ook tussen de voedingen door steeds een uurtje ofzo. Ik vond het ook zo weinig maar toen ik het dagboekje van mijn zoon teruglas kwam ik er achter dat hij hetzelfde schema had.

Blijkbaar dus niks vreemds aan ;-)

Hannah is sinds een week of twee overdag ook ineens meer wakker. Vanaf het moment dat ze wakker is houd ze het nu meestal wel 2 uur vol, soms zelfs nog wat langer terwijl dat eerder meestal maar 1 à 1,5 uur was.
Soms slaapt ze nu nog maar een uurtje (soms ook korter), maar het komt ook nog regelmatig voor dat ze wel 2 uur of langer slaapt en ik haar wakker moet maken voor de volgende voeding omdat er anders echt te veel tijd tussen gaat zitten en ik dan 's avonds niet meer uit kom.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hallo,

mijn zoontje ook 5 mnd. slaapt tussen de voedingen nog steeds 2 uurtjes, alleen tussen de voeding van 16.00 en 19.30 uur is het iets minder ong. 45 min. maar is verder niet jengelig dan, maar mijn dochtertje sliep ook een stuk minder toen ze zo rond die leeftijd zat, wij zijn wel heel strikt in de rust en regelmaat, en bij de eerste tekenen van moeheid leg ik 'm meteen op bed, nog wel in de bakerzak, want zonder slaapt ie ook maar een uurtje hooguit.

groetjes susanne

Iris slaapt tot 08:30, dan BV en dan dut ze nog even in. Om 09:30 kleed ik haar aan en blijft ze meestal tot de voeding van 11:30 wakker. Dan van 12:00 tot 15:00 naar bed.
Meestal een half uurtje een dutje rond 5-en en om 20:00 er weer in voor de nacht.

Hier nog zo een! Runar sliep altijd heel veel overdag en we waren blij als hij wakker was voor wat aandacht, maar tegenwoordig is het andersom. Hij is nu 4,5 maand en slaapt overdag hazeslaapjes van hooguit 3 kwartier tot een uur, en dat dan ook nog maar zo'n 3, 4 x per dag! Tegenwoordig begint hij zijn nachtslaap ook niet vóór 9 á 10 uur en is klaarwakker als ik nog doodop ben.... zo ongeveer tussen 6 en 7 uur.....
Tips? Ik heb ze helaas ook niet.....iemand....help.....?
Ik voedt m trouwens bv op verzoek en twijfel of ik 's avonds rijstepap erdoor zal gaan doen   - wie weet of dat kan door bv ook? En met 4,5 maand?

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan