slapen, ho maar!

Hallo dames,

Mijn zoontje van 2,5 jaar slaapt al vanaf zijn geboorte slecht. Hij heeft nu zijn middagslaapje nog wel nodig omdat hij elke morgen tussen 5 en 6 uur wakker is. De laatste paar nachten is het helemaal erg.
Hij wordt bijna elk uur wakker en heeft dan ergens last van...een verstopte neus, zijn speentje kwijt, zijn doekje kwijt, een zere buik en nog meer van die onzin.
Vannacht was het helemaal een ramp, ik doe echt geen oog meer dicht en verander zo langzamerhand in een spook.
Die nachtelijke onrust brengt ook veel onrust overdag, hij lijkt de hele dag wel hyper te zijn, praat snel en heel hard, maakt kabaal, kan niet gewoon lopen maar rent echt door het huis.
Mijn man en ik hebben géén geduld meer en we plakken hem nog een keer achter het behang!!!

Wie heeft dezelfde problemen met zijn/haar kind en wie heeft een gouden tip??
Ik sta op het punt om ermee naar mijn huisarts te gaan want ik trek dit echt niet langer want ik loop er al 2,5 jaar mee.

Ik kijk echt uit naar een goede tip!

groetjes mamaJB
 
Hallo mamaJB,

wat ontzettend vervelend voor je/jullie!

Onze jongste is ook geen schone slaapster. De eerste 1,5 jaar had ze vaak infecties en toen ze daaraan geholpen was ging het met sprongen vooruit, zelfs een paar maanden heel goed geslapen...
Maar sinds september is er weer stront aan de knikker, herhaaldelijk wakker worden, mama roepen en verdriet hebben. Wat drinken helpt wel, ook toedekken en zeggen dat ze slapen moet wil ook weleens maar de afgelopen week is het echt hommeles.

Wij sluiten altijd het "medische" eerst uit, geen koorts, geen andere belemmeringen voor het slapen... dan is huppekee slapen! Accepteert ze nietaltijd in één x dus probeert ze het een uurtje later weer..

Zelf denk ik dat ik weer het CB opzoek voor hulp. Ik heb een goede ervaring daarmee en weet dat ze echt wel tips hebben die aansluiten bij ons. En dat vind ik heel belangrijk.

Dat is dus ook mijn tip aan jou; CB om advies vragen en anders de ha.
Als ik jou verhaal lees denk ik toch echt dat het om aandacht gaat.

Wij hebben weleens een methode toegepast toen ze rustig uren bleef huilen s'nachts omdat ze niet alleen wilde zijn; 1e nacht om de 10 min. heen en aai over de bol zeggen dat ze gaan slapen moet, 2e nacht om de 15 min en de 3e nacht om de 20 min.
Nou onze dochter begreep de boodschap duidelijk want een 2e en 3e nacht kwam niet, ze sliep toen door en dat was rond haar 1e verjaardag.

Maar dat is al heel lang geleden inmiddels.

Ik zit ook wel tegen mijn grenzen aan maar voordat onze dochter geholpen werd aan die infecties wist ik niet meer van voor dat ik van achter ook leefde. Ben ook hele stukken kwijt van die periode, zowel van mijn werk als prive, zooooo moe. Ik zat ook hele nachten beneden met een huilende baby die zoveel pijn had.... dat doet veel met een ouderhart, kan ik je verzekeren. En maar niet serieus genomen worden door de ha. Dus uiteindelijk zelf een kno-arts gebeld, ze is met spoed geopereerd dus meer hoef ik niet te vertellen, denk ik..

Nou ja, iig ik moet je bedanken want het lucht mij ook altijd op mijn verhaal te doen (ik zit bij het jg-forum zomer-2006-mama's) en het is fijn als iemand met een reactie komt.

Ik wens je sterkte en ben benieuwd naar wat je gaat doen.

groet,
Mikki
 
Terug
Bovenaan