slapen...hoe???

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 40 weken zwanger en het slapen gaat momenteel erg slecht.
Overdag gaat het allemaal goed, waggel ik nog lekker rond. Maar zie gewoon tegen het slapen op. En waarom?
Doordat ik door een pijn in mijn rechterlies (weet niet wat het is, maar zal wel te maken hebben met een ingedaald kindje) niet op mijn rechterzij kan liggen en eigenlijk ook niet echt meer op mijn linkerzij (zonder pijn). Maar...op je rug is toch niet goed voor je kindje? Of heb ik dat verkeerd.
Ik doe het momenteel dus wel af en toe, gewoon omdat ik niet anders kan.
Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Van mij mag die kleine dus ook wel komen...en dan puur om van die pijn 's nachts af te zijn. Zal dat bewegelijke in mijn buik wel gaan missen hoor!

groetjes van Jet

Hoi Jet,

Mij gaat het net zo. Heb net even gelegen en geprobeerd wat bij te slapen, maar lukte niet echt. Heb ook zeer slechte nachten, mede door de pijn die jij beschrijft. Op dit moment voel ik het ook weer rechts. Heb het gelukkig niet elke nacht, maar nu wel weer. Omdraaien van de ene zij naar de andere is lastig en lig ik eindelijk, kom ik erachter dat dat ook niet een optie is. (omdat het pijn doet, oh ja, denk ik dan... probeer dan maar weer terug te draaien)
En op de rug slapen werd mij afgeraden door de VK. Heb gezegd dat ik zo wel es lekker lig, maar is beter om dat niet te doen. Ze had het er tegen mij over dat het ook mogelijk is dat je dan zelf beroerd wordt. In hoeverre het nu schadelijk is voor de kleine, weet ik eerlijk gezegd niet, maar omdat het mij werd afgeraden, (heb dat laatste helaas niet nagevraagd) doe ik dat niet.
Tja en dan maar liggen woelen en zo.
Woensdag ben ik pas uitgerekend, maar door die slechte nachten enzo heb ik ook zoiets van: kleintje, je mag wel komen!

Sterkte. De laatste loodjes vallen niet mee!

Groet,
Kim, 38+4.

Hoi meiden,

Goeie vraag idd hoe te slapen.
Ik heb bekken instabiliteit,waardoor ik erg heb moeten wennen om goed te slapen ,van de ene zij naar de andere koste nogal wat pijn en moeite,met als gevolg klaar wakker te zijn.
Dit probleem loste zich op toen ik eraan gewend begon te raken en na het draaien weer snel in slaap viel.
Maar nu heb ik de afgelopen twee weken ongeveer ook dat ik op mijn linker en rechter zij niet echt lekker meer lig,ik blijf draaien om er idd achter te komen dat ik op die andere zij ook gewoon niet lekker lig,het voelt als een grote gekneusde plek ofzo.
Nu slaap ik sinds een aantal dagen weer goed,en welliswaar omdat ik zonder dat ik het doorheb nu telkens op mijn rug slaap,als ik dan wakker word draai ik weer op mijn zij omdat ze zeggen dat op je rug slapen niet goed is,maar ja ik doe het dus niet bewust.
Nou ik weet niet waarom je niet op je rug mag slapen,ja je aorta kan last krijgen met bloedpompen en dan wordt je onwel,maar ik heb nergens last van als ik zo lig.
Jullie hebben niet zoveel aan mijn verhaal,alleen dat we weten niet de enigste te zijn,en ik ben wel benieuwd of het echt heel slecht is ,dat op je rug slapen.

Veel liefs Merel en beebje(a.s dinsdag 40 weken)

Ben vandaag 41 weken en slaap ook matig. Ik slaap half op mijn rug. Ik heb een groot kussen in mijn rug liggen waardoor ik niet echt op mijn rug kan liggen maar ook niet op mijn zij hoef te liggen. Want dat laatste doet echt zeer.
Dus ik lig op een hoek van 45 graden zeg maar.
En dan kan ik tot nu toe of 3 blokken van 2 a 3 uur slapen.
Dus dat is behoorlijk.
Succes!

Hoi hoi,

Ik lig trouwens denk ik hetzelfde als jij,Superbly.
Ik  lig namelijk met  die voedingskussen onder mijn zij door en de andere kant tussen mijn knieen,als ik dan op mijn rug rol,ligt die kussen er nog onder ,waardoor ik ook half/schuin op mijn rug lig.
Is dit dan niet erg ?of knel je die ader dan ook af?(p.s. het is trouwens niet je aorta ,maar een andere ader,dus ik had het fout getypt)

groetjes Merel en beebje (39wk1dg)

heel herkenbaar allemaal,

ik ben nu 38+2 en slapen gaat ook niet meer echt lekker. heb inderdaad ook beurse plekken op m'n heupen van het op de zij liggen ofzo...

hopelijk hoeven we allemaal niet al te lang meer..

Liefs, Veer

Hallo, ik slaap ook wel wat minder maar kan nog steeds lekker liggen. WIj hebben een nieuw bed en sindsdien slaap ik toch zo fijn. Dat het nu wat minder is is wel logisch. Maar ook ik lig graag op mijn rug, ik wist helemaal niet dat dat afgeraden wordt! Ik wissel wel af maar lig dus evengoed veel op mijn rug! Ik ga maar eens navragen bij de vk hoe dat zit. Nou slaapze!
Fleur (39+4)

Terug
Bovenaan