slapen/honger

A

Anoniem

Guest
Wie kan deze oververmoeide radeloze mama helpen. Mijn zoontje van net een jaar heeft altijd al een hele grote honger gehad. Hij is ook een heel groot kind. Hij draagt bijvoorbeeld bijna hetzelfde kledingmaat als zijn broer van 3.
Echter deze beer van mij wilt niet doorslapen. erger nog hij schreeuw moord en brand als er in de nachten niet een fles klaar staat die hij zonder blikken of blozen binnen enkele minuten opdrinkt. Dit gebeurt soms 1 keer maar vaak ook 2 tot 3 keer tussen 22.00 en 05.00 uur. Wanneer hij wakker word is dat heel abrupt. Gelijk brullen en woedend. Helemaal overstrekken, boos om zich heen slaand. Als je hem bijvoorbeeld een fopspeen aanbied (die hij normaal ook gebruikt) slaat hij die uit je hand en gaat nog harder brullen. Hij wordt eigenlijk alleen rustig wanneer je hem een fles geeft.
Ik heb al geprobeerd met laten huilen. Werk niet. Ik kan hem ook niet te lang laten huilen ivm astma. Hij huilt zichzelf dan helemaal overstuur en dat merk ik dan weer in zijn ademhaling terug.
Water geven of heel verdund opvolgmelk werk ook niet. Hij heeft dat snel door en dan wordt de fles ook aan de kant gegooid. Inslapen is bij hem geen probleem. Ik leg hem op vaste tijden en bij eerste tekenen van slaap in bed en dat gaat goed. Maar die nachten. Ik werk 3 dagen in de week en heeft er ook nog een van 3 jaar rondrennen. En nu begint het echt op te breken.

Wie heeft advies/tips

hoi hoi

ik heb er geen ervaring mee, maar er is toch ook voeding voor hongerige babys

en er is ook van nutrilon voeding en dat heet goede nacht ( een klein blauw pak )
dat is wat romiger.

misschien is het wat voor jullie

succes!!

gr shirley mama van tessa 11 maanden

Hey Hoi,

Ik ben geen deskundige, maar wat eet je zoontje overdag dan? Die van mij krijgt nl helemaal geen flessen meer. Hij eet helemaal met ons mee. Hij geeft zelf aan hoeveel hij wil. Weet ook wel dat hij heel makkelijke is.
Als jezelf al aangeeft dat hij heel groot is kan het misschien zijn dat hij meer voeding overdag nodig heeft. Of wordt hij dan nog zwaarder/ te dik? Wat zegt je cb hiervan als je dit probleem voorlegt? Een vriendin van me heeft ook een hele grote jongen, is 3 maanden jonger dan die van mij maar wel een stuk groter en zwaarder..... Zij moest ook meer eten gaan geven overdag, zodat hij " verzadigd" was als hij naar bed ging. Hij sliep ook nog niet door van de honger. Heel veel succes met je gebroken nachten.

Groetjes Wendy

Een flink bord pap voor hij gaat slapen? Verder is het toch wel gewenning. Als jij vanaf nu elke nacht opstaat en gaat eten, dan wordt je binnen een maand vanzelf wel wakker om midden in de nacht te gaan eten. Probeer af te bouwen, door minder te geven en dat zullen zware nachten worden. Maar echt nodig heeft hij het niet. Maar het lijkt me ook echt heel moeilijk.

Hey!

Wij hebben ook zo'n kleine hongerlap hoor! Kreeg al heel snel na de geboorte Nutrilon Forte, het was gewoon onmogelijk om flessen af te bouwen met d'r... Met die Nutrilon forte gaat het nu nog steeds goed. Ze eet eigenlijk helemaal volledig met de pot mee. (En vreselijk veel ook nog, haar broer van 2,5 eet slechter!!)   Máár... ze krijgt dus tuddendoor nog wel een bekertje Nutrilon forte, anders schreeuwt ze als een derde wereld kind om eten, hahahah! Nina weegt ook rond de 13 kg inmiddels en ik weet niet hoe lang ze is, maar wel steeds groter als haar broer op die leeftijd, ze draagt ook al kleding maat 92... Gelukkig is ze lekker gezond en niet te dik! ( woog bij de geboorte ook wel 4548 gr overigens hoor) 'S nachts wil ze ook nog steeds een fles, gelukkig niet op de manier die jij beschrijft, maar ze lurkt hem ook echt in enkele minuten naar binnen. Wat wij nu doen is elke zoveel dagen 10 cc minder in de fles. Net zoals je na de geboorte opbouwt, bouwen wij nu af, hopen we.... En hoe erg en bot het ook klinkt: ik denk dat je even door moet zetten om hem naar 1 fles te krijgen 's nachts.... ( 1 fles vind ik zelf acceptabel bij onze hongerlap, waarbij we na 15 minuten weer slapen allemaal namelijk) Moeilijk is het hé, dat nachtgebeuren? Ik verheug me op de komst van nummer 3 straks, is het bed te klein met alle flessengillers 's nachts, WHAHAHHA!

Succes ermee, liefs, Marieke

Terug
Bovenaan