Slapen i.p.v. drinken aan de borst :s

Vorige week vrijdag ben ik bevallen van een prachtige zoon. De borstvoeding ging gelijk goed!Nu valt meneer, al een paar dagen, na een paar minuten aan de borst in slaap :s En drinkt dus niet door. Tussendoor een schone luier of even in de box of wagen liggen maakt hem wel wakker. Maar soms ben ik een uur of langer bezig voor hij genoeg binnen heeft. Aangezien ik ook een dochter van 3,5 heb rondlopen ben ik hier niet zo blij mee.Heeft iemand tips om mijn zoontje wakker te houden tijdens de voeding???
 
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon; super ook dat jullie start met borstvoeding goed is verlopen! Het gebeurt vaker dat hele jonge baby's tijdens een voeding in slaap vallen en dan niet meer actief drinken. Lukt het om hem bij je te nemen zodra hij de eerste hongersignalen (nog maar heel licht slapen of al wakker worden, zoekbewegingen maken met zijn hoofd en mond, de vingers naar of in de mond brengen, smakken) laat zien? Wanneer een jonge baby relatief lang moet wachten voordat hij wordt gevoed, kan het zijn dat dit ten koste gaat van zijn energie en is hij misschien alweer moe voordat hij aan een voeding begint.
Je kunt idd zijn luier verschonen en eventueel wat kleding uit doen om te voorkomen dat hij te warm wordt, waardoor hij misschien weer in slaap valt. Tijdens het voeden kun je de muis van zijn duim masseren; waarschijnlijk zal hij dan actiever gaan drinken. Dat wordt ook wel de palmomentaalreflex genoemd. Eventueel kun je ook borstcompressie toepassen tijdens het voeden. De melkstroom komt dan weer op gang, wat een slaperige baby vaak wel weer motiveert om verder te gaan drinken. Daarover kun je meer lezen op http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/borstcompressie.html .
Het is tijdelijk; naarmate je zoon wat ouder wordt, zal hij steeds meer de kracht hebben om alert te blijven tijdens de voedingen en kan het zo ineens zijn, dat hij een stuk sneller klaar is met drinken :))
 
Terug
Bovenaan