Slapen in de box?

<p>slaapt jullie kleine altijd in zijn bedje?</p><p>Mijn zoontje slaapt snachts in zijn eigen bedje. Hij slaapt van ongeveer 19.30 tot 06.30 dan leg ik hem bij mij als hij wakker word en slaapt nog een uurtje voor hij de fles krijgt. Als ik vrij ben blijven we altijd nog samen in bed liggen en slaapt hij zo nog 1.5 uur. Voor we na beneden gaan is het wel 10.00-10.15. Overdag slaapt hij niet zo veel. Hij valt vaak in slaap in de box. Niet op vaste tijden. Meestal 2 keer ongeveer een uurtje.  Ook slaapt hij regelmatig in de kinderwagen met wandelen. En dan gaat hij weer na bed om 19.30 en valt gelijk in slaap meestal.</p><p>Maar nou krijg ik vanuit mijn omgeving vaak comantaar dat hij overdag na bed moet. Na zijn eigen bedje. Ook het consultatiebureau heeft hier een duidelijke mening over en vind dat hij smidags na bed moet.</p><p> </p><p>hoe doen jullie dit? Slaapt jullie kleine altijd in bed?</p><p>mijn zoontje is trouwens 6.5 maand. </p>

Ik denk dat viirbeidev gevallen wat te zeggen is. Wanneer je rust ritme en regelmaat wil hebben, denk ik dat het belangrijk is om je zoontje inderdaad op bed te brengen. Ook wanneer je zoontje veel onrustig is of huilt zou het slim kunnen zijn...
Maar als het jullie zo bevalt en hij is rustig zou ik het voorlopig lekker zo laten. Er komt vanzelf een moment dat het tijd wordt dat hij meer in z'n eigen bedje gaat slapen.

Hier slaapt mij dochter altijd in de kinderwagen van 13.00u tot 15.00u omdat ik dan mij andere dochter naar school breng.
Dus s'middags ligt ze nooit in haar eigen bedje omdat ik haar anders vanuit de kinderwagen over moet leggen in bed en dan word ze juist wakker.
Savonds slaapt ze van 19.30u tot 7.00u wel gewoon in haar eigen bedje.

Mijn zoontje slaapt in principe altijd in zijn eigen bedje, behalve het slaapje voor de laatste fles. Dan slaapt hij in de box. Dan komt hij om 19.00 uur uit bed, flesje, even knuffelen/spelen, alleen spelen in de box en rond 20.30 uur valt hij in slaap in de box tot 23.00 uur voor zijn laatste fles. Ik kreeg hier ook veel opmerkingen en vragen over, of van die veelzeggende blikken ( vooral tijdens kraamvisite). Ik werd hier eeg onzeker van en heb ook pas een topic hier op het forum over geplaatst. Nu heb ik uiteindelijk voor mezelf besloten dat het goed is zo. Mijn zoontje doet het super en ik laat het lekker zo.
Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt! Als jouw zoontje het goed doet, is het toch prima zo?

Het belangrijkste is dat hij slaapt toch? Of dat nou in de box is of in bed... Als het voor jullie geen probleem is zou ik me niet zo veel aantrekken van de meningen van anderen daarover. 

Onze kleine is een stuk jonger maar slaapt ook deels in de box. Van 8 savonds tot 8 sochtends slaapt hij in zijn bed, en als het lukt blijft hij tot zijn 11 uur voeding boven, maar meestal lukt dat niet. Ala we een drukke dag hebben leggen we hem smiddsags nog even in bed om de drukte in huis niet mee te krijgen, maar anders is hij overdag gewoon beneden. 
Wij hebben een kinderfysio en die vind dit allemaal ook prima, zolang je maar oplet dat het nirt mega druk in huis is en je niet de tv bijvoorbweld keihard aan zet. Wat wij ook doen is ala de tv aanstaat dan hangen we een dekentje in de hoek van de box zodat de flitsen voor hem niet zichtbaar zijn.

Terug
Bovenaan