Slapen in de box

Hallo!

Mijn dochter van 2 maanden slaapt snachts nu gemiddeld 6 uur in haar eigen kamertje. Dus dit gaat super! Alleen overdag wil ze absoluut niet in haar bed liggen, zodra ik haar neerleg begint ze gelijk te huilen. Ze slaapt wel perfect in de box. Moet ik dit maar gewoon toelaten of toch blijven proberen in haar bed te krijgen?

Cb zei dat ik moest volhouden, 5 minuutjes huilen troosten en weer opnieuw. Maar ze begint al direct te huilen en is al snel niet meer te troosten.
 
Als je kindje genoeg tot rust komt, lijkt me niks mis met de box. Ze ligt dan plat en blijkbaar vindt ze het prettig. Mijne is te snel wakker in de box (maar heeft een broer die goed herrie maakt), maar zou ik juist wel handig vinden namelijk. Lekker genieten van je slapende kindje?
 
Heel eerlijk? Niet naar t CB luisteren naar naar je kindje! Elk CB zegt wat anders. Wat maakt het uit waar ze slaapt, als ze maar lekker slaapt. Mijn ervaring is dat t vanzelf wel komt. Mijn dochter is 4 maanden en komt nu een beetje in een ritme met slaapjes. Bij mijn zoon was dat ook, op een gegeven moment hebben ze een ritme (en een paar weken later is dat weer anders). Baby's zijn niet in een ritme te duwen. Dat kost de ouders vaak alleen maar heel veel frustratie. Als je kindje ouder wordt zijn vast gewoontes helpend, maar in het begin is je kindje volgen veel belangrijker. Je legt de basis voor een veilige hechting door er te zijn voor je kindje en in de behoeftes van je kindje te voorzien. Mogelijk voelt je kindje zich veiliger in de box waar jij in de buurt bent, en dat is hartstikke gezond! 
 
Ons dochtertje is nu 1 jaar.
Wou overdag ook nooit in haar bedje en heeft altijd gewoon lekker in de woonkamer geslapen en daar kreeg ze evengoed haar rust ook al zeiden ze dat ze het beste op haar eigen kamertje kon. Ons kindje vond het fijn in de box en viel altijd direct in slaap
 
Terug
Bovenaan