slapen in de namiddag

Hoi,

We zijn trotse ouders van een dochter van iets meer dan 9 maanden (geboren op 21 maart 2005). Het "probleem" waar ik graag tips/advies voor wil is het volgende:
onze dochter slaapt in de ochtend een uurtje en na de fles van 12.30 uur ongeveer 2 uurtjes (soms meer/soms minder).  Tussen 16.00 uur en 17.00 uur  kun je aan haar zien dat ze weer slaap heeft (rode wangen en in de ogen wrijven) alleen deze dame vertikt het om te gaan slapen (ook al is het maar voor een half uurtje), hoe moe ze ook is. We hebben echt van alles al geprobeerd, maar niets helpt: ze wil niet naar bed ! Als we haar in haar bedje leggen krijst  ze de heleboel bij elkaar met als gevolg dat we rond die tijd een huilende baby hebben die niets wil tot het moment dat ze haar laatste fles krijgt (rond 18.45 uur). Daarna valt ze als een blok in slaap tot de volgende ochtend. Dit is al een hele poos zo en ik zou graag advies willen (het c.b. weet het namelijk ook niet) hoe we  haar toch even kunnen laten slapen/  het beste kunnen aanpakken.

Alle tips zijn welkom !! Alvast bedankt.
 
Hoi hoi,

heb je al geprobeerd om de slaapjes wat op te schuiven? Dus 's ochtends een uurtje later en 's middags een uurtje later? Misschien dat ze het dan beter volhoudt. Zelf heb ik dit probleem nooit gehad, mijn dochter geeft altijd heel goed aan wanneer ze naar bed wil/moet.

Gr. Debra
 
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden, Mart, geboren op 12 februari 2005.

Ook wij hebben hetzelfde probleem gehad. Mart slaapt tegenwoordig 's ochtends nog een klein uurtje en 's middags na de boterham ongeveer 2 uur. Tegen etenstijd is hij eigenlijk heel moe, maar wil dan ook niet slapen. Niets hielp dan meer. Hij wou niet meer spelen, niet meer gedragen worden en was dus niet af te leiden. Uiteindelijk hebben wij hem toch maar een keertje laten huilen (lees: krijsen) en nu gaat het iets beter. Hij huilt nog steeds als we hem in bedje leggen, maar valt vrij snel in slaap. Zo trekt hij het ook weer beter totdat hij de laatste fles krijgt. Daarvoor was het meestal een onprettige periode totdat hij de fles kreeg, het zogenaamde "huiluurtje". Nu speelt hij vrolijk en kunnen papa en mama even ongestoord eten.

Veel succes in ieder geval.

Groetjes,

Leeuw1974
 
Hoi,

Wat is dit herkenbaar zeg. Ongelooflijk. Onze dochter Carlijne ligt nu (16:55 uur) al bijna een uurtje in bed en heeft nog geen oog dichtgedaan. Ze draait en kraait en brabbelt papapa en soms wat piepen omdat ze weer op haar buik ligt en niet meer terug kan rollen door de slaapzak. Ze huilt/krijst gelukkig niet. We laten haar wel gewoon liggen, want ze komt wel iets tot rust. Maar als iemand ook nog tips voor ons heeft, dan zijn ze van harte welkom. Wanneer stap je eigenlijk over op 2 slaapjes of 1? Carlijne is nu 8,5 mnd. Verder hebben we hetzelfde ritme in de ochtend en de middag en dat gaat altijd wel goed. Maar net als bij jullie merken we dat ze het niet tot 18:45 uur vol kan houden tot ze voor de nacht naar bed gaat.

Groetjes Marielle
 
Terug
Bovenaan