Slapen in een groot bed

Hallo Allemaal,

Wij hebben een dochter van 2 jr en 4 maanden en hebben een heel leuk peuterbed voor haar gekocht. Maarrr ze wil er dus absoluut niet in. Ze huilt echt tranen met tuiten als ik haar erin leg en ze wil perse in haar ledikantje. Het zou wel fijn zijn als ze erin gaat omdat de 2e ook op komst is dus er moet plaats gemaakt worden.
Ze is helemaal weg van haar bed, boekjes lezen liedjes zingen en met haar knuffels spelen maar zodra er geslapen moet worden is het een drama.
In mijn omgeving hoor ik alleen maar dat de kinderen zijn gaan liggen en gewoon zijn gaan slapen. Herkend iemand dit probleem en wie heeft er tips??

Groetjes,
Annemarie
 
Hoi
Helaas herken ik dit probleem niet. Maar mijn dochtertje is ook 2 en moet over een aantal maanden ook in een peuterbedje slapen. Ik kan me heel goed indenken dat dit ook zo gaat gebeuren bij mijn dochtertje.
Wat ik zou doen is (misschien heb je het al geprobeert?!)
In haar bedje leggen, vertellen dat het ledikantje voor hele kleine baby's is, en dat zij nu een grote meid is. Klein lichtje laten branden en naast haar bedje gaan liggen. (dit geeft voor haar een veilig gevoel, en ze is niet bang als jij er bij bent!)
Als ze slaapt kun je weggaan. Dit zal je natuurlijk wel moeten afbouwen, maar dan is in ieder geval de kop eraf.
Succes!
 
Ik ken dit probleem ook niet, bij ons ging het allemaal vrij voorspoedig.
Hoewel hij liever eerst even in ons bed ligt als hij gaat slapen...

Over dit onderwerp is volgens mij enige tijd geleden al eens gesproken, maar om het op te zoeken zal best even een puzzel zijn.

Een tip waar je misschien iets mee kunt is om het nieuwe bed in de slaapkamer te zetten zodat je kindje er aan kan wennen. Het bedje gezellig opmaken, knuffels erop.
En misschien langzaam aan haar middagslaapje er op laten doen.

Vind ze het allemaal (na een week ofzo?) niets dan niet verder forceren, dan is ze er gewoon weg nog niet aan toe.

suc6!!
 
Hallo,

Ook wij zaten met dit probleem, dus je bent niet de enige.
wij hebben een poos twee bedjes op de kamer gehad, zijn ledikant en het nieuwe bed en spelenderwijs is mijn zoontje vaker in het grote bed gaan liggen.
wat we inderdaad in het begin wel deden is s'middags een slaapje doen met hem in het grote bed en zodra hij sliep gingen we zelf weer uit bed.
Het koste even tijd, maar hij wil nu niet anders meer, wat je evt. ook kan doen is de knuffels in het ledikantje doen en je kindje dan in het grote bed, of de lakentjes en deken uit het ledikantje halen.

succes
 
Hallo,

Wat grappig, ik wilde net exact hetzelfde verhaal op het forum zetten.

Onze zoon, 2,5 jaar, slaapt sinds 2 weken op een peuterbed. De eerste 3 nachten gingen goed sindsdien is het drama, met grote letters!!  Hij wil perse in het ledikant. Voor hem is het wellicht extra moelijk want hij moet niet alleen zijn bed maar ook zijn kamer uit ivm komst van tweeling. We hebben het expres nu al gedaan (ben januari uitgerekend) om hem een "wenperiode" te geven. We willen niet toegeven om hem weer in het ledikant te laten slapen omdat we bang zijn dat het dan nog moelijker wordt. Gisteravond heb ik voor het eerst de beroemde   "nanny" techniek toegepast. Dus nadat hij er weer krijssen en gillend was uitgekropen, opgepakt (zonder oogcontact) teruggelegd in bed en op een krukje naats het gaan zitten met mijn rug naar hem toe. Hij werd er wel rustig van en bleef rustig liggen. Heel langzaam heb ik het krukje verplaats naar deuropening en daarna op de gang. Uiteindelijk kon ik daarna naar beneden lopen terwijl hij nog wel wakker was. Al met al was het tegen 21.00 uur dat ik weer beneden was maar had in ieder geval geen overstuur kind bovenaan de trap staan.  

Vanavond gaan manlief en ik maar eens een plan  van aanpak bespreken want het is natuurlijk ook niet helemaal juist als hij totaal iets anders doet dan ik om ons zoontje in slaap te krijgen...    

Ik ben in ieder geval blij  dat we niet de enige zijn met dit probleem. Gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch?

Ik wens je in ieder geval sterkte en succes!

Groeten Angelique


 
Bij ons is het spelenderwijs gegaan. Onze dochter ging op vakantie en daar zou een babybedje zijn. maar het was een groot stapelbed waarbij je met een hekje er een afgesloten bed van kon maken. Ze vond het grote bed helemaal fantastisch en na twee dagen hebben we het hekje weggehaald. Thuis hebben we haar ook gelijk een peuterbed gegeven (en gelijk gezegd dat je in een peuterbed geen speen mag hebben, was dat probleem ook opgelost).

Helaas geen goeie tips!!

Succes ermee.

Freija.
 
Terug
Bovenaan