Slapen in een slaapzakje. Mét off zonder dekentje??

Lenn slaapt sinds een paar weken in een slaapzakje. Ik stop hem dan ook nog altijd lekker in met een lakentje en één dekentje. Wel heeft hij dan altijd zweethandjes en -voetjes als ik hem uit zijn bedje haal. Nu heeft hij ons vanochtend verrast en heeft hij uitgeslapen tot 7.45 uur. Normaal slaapt hij tot 6 uur, uiterlijk half zeven. Wat bleek; hij had zijn dekentjes weggetrappelt en lag alleen nog maar in zijn slaapzakje in bed. Ik gebruik trouwens zo'n slaapzakje van de prenatal (mouwloos).

Dus.....nu denk ik dat een slaapzakje mét dekentje te warm is voor hem.

Hoe doen jullie dat?

Gr. Lieke
mama van Lenn 27/02

boas ligt met de slaapzak onder een lakentje.maar die trapt hij ook weg.als het onder de 20 graden is snachts leg ik er wel een extra dekentje over.als je kindje klam wakker word zou ik hem wel wat dunner toedekken ja.ik vind t ook weleens lastig hoor.ik doe hem het liefst in een pyama in de slaapzak onder een deken.maar als ik merk dat dat te warm is begin ik met het dekentje weg te laten en alleen een laken.is t dan nog warm doe ik ipv de pyama een romper met lange mouwen en als t echt heet is,zoals vorige week,gaat hij zonder slaapzak,dus alleen met romper onder t laken.
groetjes kari

Hoi,
je kindje kan het beter iets te fris hebben dan te warm, want die warmte kunnen ze niet goed afvoeren.
Ik kijk altijd naar het weer en hoe warm het is op zijn kamer. Ik heb wat dunnere slaapzakjes en dikkere. In principe doe ik bij normaal weer Quinn wel altijd een pyama aan en zijn sokken uit.  Eergisteren lag hij alleen in die dikkere slaapzak, wel met pyama dus. En gisteren in een dunnere met een lakentje en dekentje erover en met pyama. Als het erg warm is, net zoals laatst doe ik alleen de dunne slaapzak en een rompertje met korte mouwtjes en geen pyama.
Groetjes Veerle

Mijn zoontje slaapt al vanaf 5 weken in een slaapzakje onder een dekentje. Toen het een paar weken geleden zo warm was, deed ik hem alleen een romper met lange mouwen aan en een dun slaapzakje en dan stopte ik hem onder een lakentje. Nadeel was dan wel dat hij zich makkelijker los kon woelen. Nu het weer wat kouder is, laat ik hem onder een dun dekentje slapen.(Ikea, 4,50 euro)

Terug
Bovenaan