slapen in eigen bed??? nee dus

Goedemorgen allemaal,
Isa (8 weken vandaag) slaapt nog bij ons op de kamer. Mijn man wilde weken geleden al proberen om haar naar haar eigen kamer te verplaatsen maar ik kon het nog niet en Isa spuugde erg veel. Dat was ook een reden voor mijn man om nog maar even te wachten.
Wanneer ik Isa na de voeding (ze komt nog elke 4 uur, met soms een enorme uitschieter van 7 uur er tussen) weer in haar bedje wil leggen wordt ze ineens klaar wakker, maakt oergeluidjes en gaat spugen. Je zou haast denken dat ze het er om doet want wanneer ik haar weer even bij me neem, valt ze op mijn borst in  slaap.  
Zo heeft ze deze nacht ook van 4.30 tot 8 uur bij me gelegen. En dan ben ik van 3.45 uur bezig geweest om haar steeds de speen te geven, te zeggen  dat ze lekker moet gaan slapen en steeds doekjes verwisseld na het spugen. ze wordt ook onrustig dan, veel bewegen enzo.
Vanochtend heb ik haar na de voeding van 8 uur eens op haar buik gelegd (snachts durf ik dat niet) en warempel, ze  sliep binnen  10 minuten en slaapt nu nog....

nou dat wilde ik even kwijt, maar als iemand tips heeft... altijd welkom!!!!

groetjes natasja  
 
quote: natasja29 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2006 11:51:36'));



Goedemorgen allemaal,
Isa (8 weken vandaag) slaapt nog bij ons op de kamer. Mijn man wilde weken geleden al proberen om haar naar haar eigen kamer te verplaatsen maar ik kon het nog niet en Isa spuugde erg veel. Dat was ook een reden voor mijn man om nog maar even te wachten.
Wanneer ik Isa na de voeding (ze komt nog elke 4 uur, met soms een enorme uitschieter van 7 uur er tussen) weer in haar bedje wil leggen wordt ze ineens klaar wakker, maakt oergeluidjes en gaat spugen. Je zou haast denken dat ze het er om doet want wanneer ik haar weer even bij me neem, valt ze op mijn borst in  slaap.  
Zo heeft ze deze nacht ook van 4.30 tot 8 uur bij me gelegen. En dan ben ik van 3.45 uur bezig geweest om haar steeds de speen te geven, te zeggen  dat ze lekker moet gaan slapen en steeds doekjes verwisseld na het spugen. ze wordt ook onrustig dan, veel bewegen enzo.
Vanochtend heb ik haar na de voeding van 8 uur eens op haar buik gelegd (snachts durf ik dat niet) en warempel, ze  sliep binnen  10 minuten en slaapt nu nog....

nou dat wilde ik even kwijt, maar als iemand tips heeft... altijd welkom!!!!

groetjes natasja  



Hallo Natasja.
Heb je al een geprobeerd om haar bedje voor te verwarmen met kruiken.
Kan me voorstellen dat ze wakker schrikt van een koud bed als je net lekker warm tegen je moeder aan ligt.
Dat spugen is wel erg vervelend. Weet je waardoor dit komt?
Misschien is het haar reflux en moet je haar voeding verdikken. (kan ook met borstvoeding).
Onze dochter had dit n.l ook nadat ik haar voeding verdikte was het spugen over.
Succes hoor!
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Een kruikje doen we er inderdaad al in zodat het lekker warm is.
Ik probeer haar toch steeds weer in haar eigen bedje te leggen. het kan toch niet de bedoeling zijn dat ze s'nachts altijd bij mij slaapt. Want tja. hoe gezellig ik het ook vind.. slapen doe ik dus niet dan. Ze zeggen wel, je kan je kind net genoeg verwennen.... maar ja het heeft grenzen lijkt me.. hahaha.
Maar goed, ik blijf proberen.
Wat het spugen betreft. Voor de voeding krijgt ze een papje van nutriton (geen wonder dat de voeding dan meer binnen blijft, het lijkt wel behanglijm). eigenlijk moet ook erna maar dan slaapt ze al weer... op deze manier gaat het aardig. het spugen is wel minder geworden. Maar de ene dag is er niets aan de hand en de andere dag spuugt ze de hele dag door.... en ik doe niets anders....

groetjes
 
Hoi Natasja,

Als bovenstaande tips niet werken kan het ook zijn dat je een buikslapertje hebt. Heb ik ook. Ik heb wel een iets duurder matras gekocht wat daar rekening mee zegt te houden, maar ik heb hem toch gewoon lekker op zijn buik laten liggen. Kwam iedereen ten goede.
Groetjes,
Machteld
 
quote: Pierlala reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2006 16:05:33'));

hoi machteld,

toevallig dat ik daar vanochtend iets over las in een van de ouders van nu bladen....
ik heb Isa vanochtend lekker op haar buik gelegd en warempel, ze sliep zo 4 uren achter elkaar door, zonder te spugen en zonder ook maar een kik te geven.
Maar ik weet niet of ik het snachts ook al durf... ben toch wat bang dat ze haar hoofdje niet opzij doet.
Hoewel ze sterk is in haar nekje en haar hoofd steeds optilt en ook vanochtend heb ik steeds even gekeken en dan ligt het hoofdje weer naar links en dan weer naar rechts....

bedankt voor de tip.

groetjes natasja

 
Hallo,

Onze zoon sliep in zijn eigen wiegje de eerste weken bij ons op de kamer. Hij is met ongeveer 3 weken naar zijn eigen kamertje met wiegje en al verhuisd.
Ik weet niet waar je dochtertje (was het toch?) in slaapt als ze bij jullie op de kamer slaapt. Maar wellicht helpt het om eerst haar bedje bij jullie op de kamer te zetten (als het past natuurlijk)?
Nog een vraagje: slaapt ze overdag ook bij jullie op de kamer óf in haar eigen bedje, kinderwagen, box of welke mogelijkheid er dan ook is....
Ik liet onze zoon overdag ook zijn slaapjes in zijn eigen bedje (indien mogelijk) doen zodat hij er aan kan wennen dat dit de plek is waar hij moet slapen.

Veel succes en sterkte!

Groetjes,
Marieke
 
quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2006 11:54:57'));

Hallo,

Onze zoon sliep in zijn eigen wiegje de eerste weken bij ons op de kamer. Hij is met ongeveer 3 weken naar zijn eigen kamertje met wiegje en al verhuisd.
Ik weet niet waar je dochtertje (was het toch?) in slaapt als ze bij jullie op de kamer slaapt. Maar wellicht helpt het om eerst haar bedje bij jullie op de kamer te zetten (als het past natuurlijk)?
Nog een vraagje: slaapt ze overdag ook bij jullie op de kamer óf in haar eigen bedje, kinderwagen, box of welke mogelijkheid er dan ook is....
Ik liet onze zoon overdag ook zijn slaapjes in zijn eigen bedje (indien mogelijk) doen zodat hij er aan kan wennen dat dit de plek is waar hij moet slapen.

Veel succes en sterkte!

Groetjes,
Marieke

Hoi Marieke,
bedankt voor je reactie.
Isa slaapt in een hangwieg naast mijn bed. Hier slaapt ze overdag ook. Soms ligt ze ook wel in de kinderwagen. volgende week wil ik toch gaan proberen om haar naar haar eigen kamer te doen. En dan eerst overdag zodat ze kan wennen.
Ik leg haar nu ook overdag op haar buik, wellicht is dit meer haar houding. gister sliep ze toen prima en nu heb ik ook nog geen kik gehoord.... dus wie weet.
Maar's'nachts durf ik dat nog niet. vanacht heeft ze ook weer vanaf 4 uur bij mij gelegen... met als gevolg.. wallen tot mijn kin :)

groetjes natasja
 
Terug
Bovenaan