Slapen in eigen bedje overdag

Hallo iedereen,

Onze dochter van 7 weken wil niet in haar eigen bedje slapen overdag. Ze krijgt om 10 uur haar laatste flesje en slaapt vervolgens meestal door tot 5 uur ongeveer. Na de fles van 10 uur kunnen we haar gewoon in haar slaapzakje in haar wiegje leggen dan valt ze gelujk in slaap. Maar overdag wilt ze absoluut niet in haar bedje gelegt worden. Ze valt dan in slaap in mijn armen waarna ik haar in de box of in een nestje leg om vervolgens verder te slapen.

Hebben jullie tips om haar in haar eigen bedje te wennen overdag?

Oefenen en laten wennen. Een slaapritueeltje bedenken, slaapzak aan, liedje zingen, dan in bed bijv. En niet laten huilen maar troosten. Liggend proberen en anders oppakken.
Vanuit consultatiebureau kreeg ik het advies 10 min. Laten huilen, gaan kijken/troosten, 10 minuten laten huilen en zo door. Dat schijnt voor de kleintjes echt niet goed te zijn (en voor jezelf ook niet).

Het boek droomritme is een tip om het slapen te verbeteren, heeft bij ons veel verandering teweeg gebracht! Inbakeren zou ook nog kunnen werken, bij onze dochter werkte een strakke inbakerslaapzak niet, maar de puckababy waar ze zichzelf nog wel wat meer in kunnen bewegen, wel.

Succes, het is even volle bak investeren en doorzetten!

Onze dochter had ook lange tijd moeite om overdag op haar kamertje te slapen, ook ‘s avonds trouwens. Van alles geprobeerd , maar uiteindelijk ons er bij neergelegd. En toen plots was de dag dat het wel lukte. Dit was volgens mij rond de drie maanden. En dan nog ging het soms nog steeds niet.
Nu is ze 5 maanden (morgen) en slaapt ze alleen maar op haar eigen kamertje (zonder moeite!)

Herkenbaar en heel normaal hoor! Tot 14 weken sliep onze dochter overdag alleen in de draagdoek of kinderwagen. Bed ging echt niet! ''s Nachts geen probleem... Toen ze 14 weken oud was, lukte het ineens wel en sliep ze zonder problemen elk slaapje in haar eigen bed en kon ik haar wakker wegleggen. Dus ik zou zeggen, geef het de tijd, je kindje is nog zo jong en heeft de geborgenheid nodig. 

Bij ons precies hetzelfde verhaal. We hebben het losgelaten en merken dat daardoor de nachten ook beter gaan, zo ook het ochtenddutje wel in de ledikant kan. De andere slaapjes gaan we even nog geen strijd mee aan. Ze wordt er onrustig door en dit lijkt averechts te werken. Wij hebben nu afgesproken dat we het om de 1,5 a 2 weken dan weer opnieuw proberen om te zien hoe ze het dan doet. Tot die tijd genieten dat ze bij ons is om die tijden en dat het voor iedereen rust geeft.

Hier ook eentje van 8 weken die niet in zijn eigen bedje wil slapen overdag. Gelukkig in de nacht wel tot een uur of 4. Dan word hij onrustig en leg ik hem bij mij neer en slapen we verder (ik weet dit word afgedragen maar het is de enige manier). Ik probeer het wel af en toe en soms lukt het voor een half uur maar meer ook niet. Het komt denk ik idd vanzelf wel. Nu lekker bij je houden straks willen ze het niet meer en dan missen we het?

Terug
Bovenaan