Slapen in eigen bedje

Hoi hoi

Ik had een vraagje. Mijn meisje is nu 4 weken oud en ik vroeg mij af wanneer beginnen jullie met oefenen in het eigen bedje op de kamer?

Ze slaapt snachts in een co sleeper bij ons op de kamer. Dit gaat echt super goed. Maar ik merk dat als ik haar overdag in haar eigen bedje probeer te leggen dat ze hier veel moeite mee heeft. Vrijwel gelijk huilen. Is nog redelijk in bed te troosten maar op een gegeven moment niet meer. Als je haar dan oppakt is ze gelijk stil. Ze vindt het fijn om bij 1 van ons in slaap te vallen. Als ze ontroostbaar is leg ik der niet meer in haar bedje en neem ik haar mee naar beneden.

Ik ben wel max een half uur bezig met het proberen in slaap te krijgen. Ene keer lukt dit andere keer niet. Soms slaapt ze 20 min andere keer 1,5 uur.

Begin ik te vroeg met oefenen of niet?
 
We probeerde haar een slaapje overdag in haar eigen bed te leggen. Lukte het niet, ook prima dan sliep ze op ons, in de wagen tijdens het wandelen of in de box. De nachten sliep ze tot 6 maanden in haar wiegje op onze kamer. Voordeel is dat ze nu (17maanden) heerlijk slaapt, ook als er veel geluid om haar heen is.
 
Ging ze ook naar het kinderdagverblijf? Zo ja, hoe deed ze het daar? Ze gaat met 3 maanden voor 2 dagen naar de opvang (ik week zelf ook in de kinderopvang) maar wil de
Overgang voor haar wat soepeler maken qua slapen
 
Hier lukte dat eerst ook niet hoor, tot een week of 6 heeft ie alleen maar op 1 van ons gelegen ? ook snachts meneer wilde niks. En daarna ging het eigenlijk steeds beter en sliep hij alleen maar in zijn bed en in zijn eigen kamer. Dus ik denk even wachten totdat ze er klaar voor is om wat minder contact met je te hebben.

Ik werd er zelf ook helemaal gek van hij moest in z'n eigen bed op zn eigen kamer en toen liet ik dat los en ging het dus beter na een paar weken ? gewoon af en toe weer proberen.
 
Ik vind dat je te vroeg mee begint. 4 weken is echt te vroeg! onze dochter heeft tot een maandje of 3 in haar kinderwagen geslapen . Ik heb regelmatig tussen door ook geprobeerd in haar eigen bedje te laten slapen, maar dit ging met zoveel moeite en strijd!! Dus ik heb het maar gecapteerd dat zij hier gewoon nog niet aan toe is en dat ze vanzelf wel zat zal worden. Ze is nu bijna 5 maanden en heeft met geen moeite haar wiegje geaccepteerd? en slaapt nu heel fijn! Ik zeg: volg je kind!! Het komt wel goed…
 
Terug
Bovenaan