Slapen in eigen bedje?

Help ☺️ meningsverschil hier in huis en ik ben even benieuwd hoe jullie dit doen ?

Onze meid van bijna 4 maand slaapt eigenlijk overal wel tot nu toe ?
Maar savonds in haar eigen bedje liever niet. Ik ben zo'n consequente muts die vind dat ze daar moet blijven liggen. Mijn man is van het soort "waarom moeilijk doen" en legt haar dan in de kinderwagen of co-sleeper.

Zou dat al kwaad kunnen en moeten we even consequent blijven of zou het niets uitmaken?

Volgens mij maakt dat op deze leeftijd nog niet uit. Lekker in de cosleeper leggen als ze daar wel slaapt, zou ik zeggen. Komt vanzelf wel dat ze in hun eigen bedje slapen.

Ze is nog hartstikke klein, dit is heel normaal op deze leeftijd, een aan consequent zijn heeft ze op deze leeftijd echt nog geen boodschap :) Het is nu nog veel belangrijker dát ze slaapt dan wáár ze slaapt. Het komt echt vanzelf goed, maak je geen zorgen!!

Volgens mij is het in de eerste 6 maanden zo dat ze niet ergens aan gewend kunnen raken ofzo. Dus voor nu zal het nog geen kwaad kunnen. Zoals al eerder gezegd, nu belangrijk dat ze slaapt ipv waar ze slaapt. Maar ik snap wel heel goed wat je bedoeld. Ik ben zelf ook al best snel consequent geweest bij ons zoontje, en dat heeft volgens mij altijd zijn vruchten afgeworpen. Slaapt ze bijvoorbeeld al wel overdag in haar eigen bedje? Dit is gewoon een goede start. Dan hoeft de dit voor nu nog niet eens snachts te doen

@CFK:
Meestal slaapt ze snachts in de co-sleeper.Ochtend dutje in haar eigen bedje en middagdutje ook.
Dutje rond etenstijd beneden in de wagen of box en avonddutje ook.
En dan rond 22.00 / 22.30 weer naar de co-sleeper na een schone luier en droomvoeding ☺️

Dus dat gaat op zich prima hoor! En ze slaapt prima.. gelukkig maar!!

Onze dochter deed hetzelfde; overal slapen, behalve ‘s nachts in bed. Dus sliep ze in de co-sleeper of zelfs naast de cosleeper bij mij in bed. Ik als bezorgde moeder vanalles bedacht, tot ik daar moet van werd en dacht ‘als ze 16 is, ligt ze vast in eigen bed’ Rond een maand of 9/10 begon ze de cosleeper écht te klein te vinden, mij irritant en voila; van een op andere dag sliep ze als een roosje (oké, dat helaas ook niet altijd) in eigen bed. Nummer 2 is nu 4 maanden en ligt dus al vanaf nacht 1 tot nu in de cosleeper en net zo makkelijk bij mij, ik maak me nergens meer druk om en zie wel wanneer het echt een probleem is. Onder het mom van ‘allemaal slapen in een bed is gunstiger dan allemaal niet slapen in ons eigen bed.’ Succes!

Dat doet ze dan toch al hardstikke goed? Ik zou er nu niks aan veranderen dan. 
Ook mijn dochter besloot rond 8/9 maanden zelf dat cosleeping niet meer nodig was. Consequent zijn is een leuke gedachte voor opvoeding. Maar veiliheid en nabijbeid heeft ook hele positieve effecten op het toekomstig emotioneel welbevinden hoor. Ik vind het nogal streng voor een babietje van nog maar 4 maanden. Dat is echt nog heel klein. Die leren nog nauwelijks gewoontes en kunnen al zeker niet manipuleren. Ze wil gewoon jullie nabijheid om zich veilig te voelen. 

Terug
Bovenaan