Slapen in eigen kamer oefenen

Dochtertje is 4,5 maand en ik probeer haar nu ongeveer 2 weken haar middagdutjes in haar eigen kamer te laten doen. Soms slaapt ze 4 dagen achter elkaar door , maar vandaag bv ging ze echt jammeren/huilen. Hoelang duurt het ongeveer voordat ze eraan gewend zijn? Soms is ze moe dan valt ze wel in slaap na het jammeren.

Hoe doen jullie het?
 
Komt het huilen wel door de andere kamer?

Misschien af en toe even alleen laten om te spelen in de kamer op een kleed ofzo?

Ik leg onze kleine sinds week 8 of 9 wisselend in het wiegje bij ons, wiegje in haar kamer en haar ledikant. In haar eigen kamer vooral als het echt schemerig is. Bij de oydste na een vakantie (slapen kinderwagenbak) in 1x naar eigen kamer gedaan rond 12 weken.
 
Mijn zoontje is 9 weken. Ik ben net begonnen om overdag op zijn eigen kamer te laten slapen. Ik zie het als een leer proces. Soms gaat het goed en soms heeft hij meer hulp nodig. Ik denk dat je goed bezig bent. Soms gaat het goed en soms niet. Ik ga ook niet onnodig doorzetten als het niet gaat. Ze moeten geen vervelende associatie krijgen. Dus bij huilen en jammeren aai ik hem of pak ik hem even op. Daarna leg ik hem weer terug. Als het echt niet gaat dan ga ik wandelen ofzo.
 
Misschien een tip om buiten de slaapjes om wat meer tijd in door te brengen met je dochter in haar slaapkamer. Ga er spelen, boekjes lezen enz. Zodat ze vertrouwd raakt met de ruimte.
Nu kan het zijn dat ze het vertrouwde mist (de ruimte, een bekend gezicht) wanneer ze wakker wordt.
 
Terug
Bovenaan