Slapen in eigen kamer

Sinds 4 nachten slaapt de kleine man in zijn eigen kamer. Hij is nu 7 maanden. Hij slaapt prima door en heeft er geen moeite mee. Nu heb ik als mama er wel moeite mee en wil ik hem weer op mijn kamer laten slapen. Wat is slim?

Oh mama, ik snap dat je er moeote mee hebt.  Dat had ik ook, ook al wilde ik ze zo graag uit mijn kamer... ik werd wakker van elk geluidje. Maar je wilt ook zo graag in de gaten houden of alles goed gaat.
Wat is de reden dat hij op zijn eigen kamer moest en waarom wil jij hem terug?
Wat als je de slaapkamerdeuren open laat? Hoef je niet bang te zijn dat je hem niet hoort en mocht je snachts wakker worden en bij hem willen kijken, dan maakt het openen van de deur hem in elk geval niet wakker.
De eerste nachten dat ze zonder fles doorslapen zijn ook zenuwslopend, maar uiteindelijk is het wel fijn dat ze het gaan doen.
Ik denk dat het heel belangrijk is voor jullie relatie als je kind op een andere kamer slaapt. Dan wordt jullie kamer weer van jullie. Een plek waar niet alles om de baby draait, dat kan goed zijn voor de relatie en seks, misschien meer voor hem dan voor jou. Maar als je je zoon terug op de kamer wilt, moet je dat doen, maar zou ik het wel met je man bespreken. Ik zou zeggen: houd vol en sterkte met de beslissing!

Als je kind is als onze dochter zou dat niet slim zijn. Als er iemand anders bij haar is blijft ze actief.
Zelfstandig kunnen slapen is van groot belang. Mijn man kan dat nog steeds niet, blijft net zo lang tv kijken tot hij van pure uitputting in slaap valt.
Dus als je baby nu zelfstandig slaapt, zou ik dat vooral niet weer af gaan leren.

Ik snap helemaal je gevoel. Onze dochter was alleen echt een heel stuk jonger toen bleek dat ze beter sliep op haar eigen kamer als langs mij. Ik heb daar wel even moeite mee gehad omdat ik er nog niet aan toe was, maar zij duidelijk wel. Op den duur went het wel. Ik zou het even tijd geven en aankijken. Maar denk als hij zich er goed bij voelt dat ik daarvoor zou kiezen. 

Waarom heb je er moeite mee? Ik denk dat als er geen reden is tot zorg en dus geen dringende reden is dat je kind naast je moet slapen, dat je je zoontje het beste in zijn eigen kamertje kan laten slapen. Hij krijgt op die manier de meeste rust.

Onze dochter sliep na 2 maanden al op dr eigen kamer. Eerste paar nachten vond ik ook moeilijk maar was okk blij dat ik zelf weer wat kon slapen zonder van alle geluidjes wakker te worden om te checken. Niet terug nemen op je eigen kamer als t goed gaat

Terug
Bovenaan