slapen in groter bed: wat een zware nacht!!! HELP!

Hallo allemaal,
Ons zoontje van 2,5 slaapt sinds 2 weken in een groter bedje (zo'n meegroeibedje dat nu nog op de kleinste stand staat). We hebben 2 weken geen enkel probleem gehad, misschien mede doordat we hem 's ochtends een stickertje lieten plakken als hij de hele nacht in zijn bedje was blijven liggen.

Maar vannacht was het ellende  Vanaf half 2 is hij begonnen met "spoken" en kwam er telkens uit. Ik doe zelf geen oog dicht als hij bij ons in bed ligt, dus laat hem dan hooguit 10 minuutjes bij ons liggen (misschien had ik dat dus beter niet kunnen doen) en breng hem dan weer terug naar zijn bedje. Maar daar was  hij het helemaal niet mee eens. Hij zette het op een huilen en gillen en riep "eng"  en  zei dat hij pijn aan zijn been had (volgens mij alleen om aandacht te trekken).
Soms lukte het om hem toch een half uurtje in zijn bed te laten liggen, maar om 5 uur spookte hij weer door het huis en wilde de katten al eten gaan geven

Ik weet dat het pas 1 nachtje is, en misschien (hopelijk) blijft het daarbij, maar toch zou ik heel graag wat tips hebben van andere ouders die dit ook meegemaakt hebben.
Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi,

Hoe gaat het nu dan??
Ons zoontje van 2 jaar en 10 maanden slaapt nu sinds een week in een peuterbed en hij vindt het helemaal leuk. Wonder boven wonder is ie er pas 1x 's nachts uitgekomen. Hij slaapt alleen 's middags wat slechter, terwijl hij altijd nog zeker 2 a 2 1/2 uur sliep in de middag.
Ben benieuwd of het zo goed blijft gaan.

Succes, Patricia
 
Hoi,

Mijn dochter slaapt sinsd haar tweede verjaardag in een peuterbed. Ze kwam er steeds uit. Op een gegeven moment hebben we toen maar een bedhekje gekocht en sinsdien komt ze er niet meer uit. Ze kan het wel, maar neemt er de moeite niet voor.

Wat die angst betreft, ga daar serieus op in. Mijn dochter is nu 2,5  en  ook vaak angstig, maar dat heeft te maken met hun ontwikkeling. Ze kunnen fantasie en werkelijkheid niet meer uit elkaar houden en kunnen daar erg bang van worden. Mijn dochter denkt steeds dat er een vogel in haar kamer zit en vindt die erg eng, dus we jagen hem altijd voor ze haar bed in gaat het raam uit.

Ook zij probeert vaak tijd te rekken, door te zeggen dat ze pijn heeft of dorst. Let goed op je kind en je hebt snel genoeg door of het echt is.

Ga in ieder geval wel serieus in op de angsten van je kind en het overige zou ik niet teveel op in gaan en dan wordt vanzelf wel duidelijk voor je kind dat je niet in zijn "trucjes" trapt.

Misschien werkt een bedhekje ook voor jouw kind. Succes in ieder geval.

Groetjes,
Paula
moeder van Elin (2,5 jaar) en Norah ( ruim 16 weken)
 
Hoi

Ons zoontje Kris is nu 2,5 jaar en hij slaapt in een groter bed met bedhekje vanaf zijn tweede verjaardag. Is elke keer goed gegaan bleef liggen en riep als hij wakker was. Dan gingen we hem halen.

Nu sinds een week of twee kwam hij er s'morgens uit en tussen ons in liggen als het te vroeg was legde ik hem terug ging goed.

Nu komt hij er ook tussen de middag uit en wil naar beneden komen vind ik eng want straks valt hij. Klinken omhoog werkt niet krijgt hij open. klink er af ook niet want krijgen we de deur niet dicht.

Maar nu sinds gisteren avond blijft hij eruit komen. begon rond kwart voer 8 en is bezig geweest tot half 12.
elke keer kwam hij eruit deed zijn lamp aan en komt zijn kamer uit toen we nog beneden waren wilde hij naar beneden. toen we op bed lagen kwam hij de kamer op en ging je dan heel lief aaien en zei dan mam of pap.

Elke keer terug leggen en eerst niks zeggen verschillende keren boos geworden, maar dan weer spijt en de keer daar na leif terug naar bed gelegd. uiteindelijk de laatste keer rond half 12 bleef hij liggen en en was vanmorgen wel weer om 7 uur wakker.
 Nu zijn we allebei ziek en goed verkouden. en hebben gisteren allebei s'middags 3 uur geslapen. Misschien was hij gewoon erg wakker.

En hoeft hij s'middags niet meer zo veel te slapen.

Groetjes Jenny
 
ons dochtertje kim van bijan 3 slaapt sinds 1 week in een groot bed, en al doet ze het hardstikke goed, ze vindt het toch wel een beetje eng merk ik (koe in mijn bed!?). Nu ben ik er achter dat even bij haar blijven zitten (niets zeggen, niet praten niets), al helpt ze valt dan binnen 1 minuut in slaap. Ach ik kan het me wel voorstellen, ik weet mezelf nog heel goed te herinneren dat ik zelf ook bang was vroeger in een groot bed in het donker. Heb zelfs een hele tijd met mijn hoofd onder de dekens geslapen. Vanmorgen werd ze om 7 uur wakker inderdaad en toen heb ik haar een compliment gegeven dat ze de hele nacht niet uit haar bedje was gekomen. Doet ze dat wel, leg ik haar terug en zeg alleen maar: bedtijd, want als ik haar tussen ons in neem is het hek van de dam, echt.
Daar begin ik niet aan.

gr sandra
 
Hey !
Onze dochter (bijna 2,5) is ook een tijdje uit haar bed gekomen.
Terug leggen en negeren werkte bij haar helemaal niet, dan werd ze alleen maar bozer tot spugen toe.
Natuurlijk hebben we gezocht naar een oplossing en die hebben we gevonden, wat niet wil zeggen dat dat bij iedereen werkt, maar goed het is een idee.
Wij deden het volgende:
We legden haar 1x in bed, met het hele ritueel erachter aan, als ze er weer uit kwam ging ik haar kamer niet meer in maar bleef bij de deur staan. Vertelde er dan ook bij dat  ze er zelf weer in moest gaan en de dekens over haar heen moest trekken omdat mama dat al gedaan had. Weltusten en doe de deur dicht. Ze was dan evengoed erg verdrietig, maar niet meer over haar toeren.  Natuurlijk bleef dit in het begin niet bij een keer. Maar warempel was ze na +/- 10 min stil en sliep ze heerlijk.
Dit hebben we een dag of 4/5 gedaan en nu blijft ze lekker in haar bedje en komt er niet meer uit.
Succes ermee hoor, hoop dat je snel een oplossing vind voor jullie.
Liefs van Miena.
 
Terug
Bovenaan