Slapen in het wippertje.... mag dat?

Slapen in het wippertje.... mag dat? Natuurlijk op de platste stand.
Mijn zoontje slaapt er zo heerlijk in, hij is snel vertrokken als ik hem heen en weer wiebel. En ik kan het overal neerzetten.

Ptra

Hoi petra,

Mijn zoontje slaapt ook regelmatig in de box,wipeer of maxi cosi en mijn oudste twee hebben dat ook gedaan.
Ze zeggen wel dat het beter is om hem in bed te leggen,maar als hij zo toch goed slappt waarom dan niet !!!

Groetjes christel

Hallo,
Wat voor de maxicosi geldt geldt ook voor het wipstoeltje. Een baby moet zoveel mogelijk plat kunnen liggen. Dit is veel beter voor zijn rug. Daar komt nog bij dat het hoofdje meer op de borst zakt als je kind in het wippertje/ de maxicosi slaapt, hierdoor kan hij dus minder goed ademhalen. De maxicosi ventileert ook niet, het wordt al snel erg zweterig onder je baby. Ik ben er voorstander van je kind gewoon lekker te laten slapen in zijn eigen wiegje/ledikantje of anders in de bak van de wandelwagen. Zo lang hij maar plat kan liggen. Gr joeki

Hoi Petra,

Je  kan je kleine best in een wipper laten slapen. Ik ben het dan ook niet met Joeki eens. Een wipper is duidelijk anders dan een maxi-cosi. Hij is veel platter en luchtiger. Wel ben ik zelf voorstander van in bed slapen. Maar Merlijn slaapt ook echt wel eens in de wipper.

Groetjes
Mo

onze kleine meid ligt overdag heerlijk in haar wippertje te slapen. en deze staat niet helemaal naar beneden. Ze wilt niet in de box of wandelwagen slapen en overdag al helemaal niet in haar bedje.

Ze ligt lekker te spelen in haar wippertje en valt er dan ook in slaap.
Als ik haar er dan uit haal om haar in bedje te leggen, dan is ze zo weer wakker en krijg ik haar niet in slaap in bed.

Dus het wippertje is voor ons de uitkomst en slaapt ze overdag ook nog heerlijk.

Groetjes

Van het weekend stond er een artikel in de krant dat het heel slecht is voor baby's om in de maxi cosi of wipper te slapen. Dit omdat het niet goed is voor de rug van de baby en vanwege de ademhaling. Iedereen moet het voorzich weten, maar als je hiervan op de hoogte bent lijkt het me niet verstandig om je kind nog te laten slapen in de wipper of maxi cosi. Waar is het bedje van de baby dan voor nodig???

Gr. Mickey

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk ook dat een wippertje iets anders is dan een MaxiCosi. Hij kan plat en hij is veel minder beklemmend. Dat artikel over verkeerde houdingen heb ik gelezen en gaat duidelijk over autostoeltjes en niet over wipstoeltjes.

Okiedokie,
groetjes van Ptra

Terug
Bovenaan