Slapen in kinderwagen

Hallo allemaal,

Mijn dochter is 12 weken. Eerst vond ze de kinderwagen maar niks. Zodra ik haar erin legde begon ze al te huilen. Uiteindelijk werd ze wel rustig en viel ze wel in slaap maar ze wordt altijd wakker zodra ik ergens binnenkom. De laatste tijd vind ze de kinderwagen niet meer zo erg. Ze huilt niet meer als ik haar erin leg, maar elke keer als ze slaapt en ik kom thuis binnen dan is ze meteen wakker. Als ik haar dan meteen naar haar bedje breng dan kan ze daar ook niet meer slapen. Iemand tips?

Ja heel normaal haha. Als mijn dochters eenmaal sliepen in de kinderwagen, bleef ik vaak 1 a 1.5 uur lopen zodat ze verder sliepen. Eenmaal thuis waren ze idd direct wakker. Of als ik binnen 5 minuten thuis was, legde ik ze nog wel eens met succes over in hun bed of sliepen ze verder in de kinderwagen in de gang.
Maar na bijvoorbeeld 30 minuten slapen in de kinderwagen, waren ze eenmaal thuis gewoon weer wakker en gingen ze in bed sowieso niet meer verder slapen.

Ik wandelde altijd 1x per dag, vaak rond 12.00 en dan wandelde ik dus voor gerust 1.5 uur. Zo sliepen ze altijd lekker lang in de wagen en hadden ze hun frisse lucht gehad. De overige slaapjes probeerde ik soms in bed, maar waren vaak in de box/op schoot etc. Met een maand of 4 gingen de slaapjes in bed vanzelf beter.

En zodra je kindje over een maandje of 2 in het zitvlak in de kinderwagen zit, wordt her makkelijker. Dan ging ik juist wandelden op wakker-tijden en sliepen ze minder snel in de wagen omdat ze konden zitten/ze konden wat zien en kregen interesse voor de wereld om hun heen.

Jep... Accepteren. Mijn dochter was ook zo. Slapen in de wagen betekende lopen tot ze wakker werd. Want van naar binnen gaan werd ze wakker, van stil staan zelfs ook. Ook in de tuin laten staan werkte daarom niet. 
Ik ben al vrij snel gaan wandelen in wakkertijd. En die eerste maanden heb ik zo veel en ver gelopen om de slaapjes maar af te maken, pfff elk straatje gezien. Tot een maand of 6/7 ging het laatste middagslaapje van 30/45 min nog wel. Maar verder, lekker wandelen als ze wakker was.

Super herkenbaar. Dan denk je nog even tijd te hebben om iets te doen als je thuis komt, omdat hij toch ligt te slapen, en dan wordt hij meteen wakker zodra je thuis bent. Frustrerend haha. Geen idee wat werkt. 1 keer is het gelukt om hem best nog een tijd door te laten slapen in de wagen, toen had ik een dekentje over de kap heen gelegd zodat hij in het donker lag. Maar keren erna werkte het weer niet.. dus.. denk dat het accepteren is of lang blijven doorlopen. Ik heb vaak wandelingen van 1.5 uur gemaakt want dat was 1 van de weinige goede dutjes die hij dan deed. Maaar mama, it gets better! Er komt een moment dat jullie ineens een ritme in de dag gevonden hebben betreft dutjes en wakkertijd.

Ik heb hetzelfde gehad. In Scandinavië laten ze de buggy daarom vaak buiten, geen verschuivingen in temperatuur of geluiden. Veel kinderwagens hebben dan een Rocket (een raket die de kinderwagen schudt). Die heb ik dus ook maar via marktplaats gekocht. Wat een life saver!

Ik leg de baby in de kinderwagen alvast in de slaapzak, dan gaat thuis aangekomen het hele warme pakketje zo het bedje in. Of ik laat de wagen buiten staan bij de acbterdeue, heb ik er zicht op. Buiten slapen schijnt heel gezond te zijn.

Terug
Bovenaan