slapen in kinderwagen

Hallo,

mijn kindje van 6 weken ligt het grootste deel van de dag in de kinderwagen. Ook 'snachts staat hij bij ons op de slaapkamer in de kinderwagen.
Kan dit kwaad of zijn er meer van jullie die dit ook zo doen?
groetjes
 
volgens mij is dat niet goed, ik hoorde van het kinderdagverblijf dat de gezondheidsraad (ofzo) dit afkeurde, een wagen is niet goed geventileert aan de zijkant, net zoals een bedje dat aan die eisen moet voldoen. de kans op wiegendood wordt dan groter, dus ik zou het niet altijd doen.
groetjes
 
mijn zoontje heeft ook 3 weken lang naast mij in de kinderwagen bak geslapen ik heb t nog 100000 keer gevraagd aan mijn kraamhulp en ook zij vond het goed
 
ik ben in de avond/nacht bevallen en ik wilde even me kind bij me hebben,maar niet naast me in bed.ik kan geen wieg in me slaapkamer.me kraamverzorgster en verlosk.was er niet blij mee dat ik me kind in de wagen naast me zou hebben.voor 1 nacht heeft ze het gedaan maar wel de wagenkap naar beneden dus genoeg zuurstof,geen dekbedje want die dekbedje van kinderwagens ventileren niet goed.heb 1x gehad dat ik weg was geweest en heb haar laten liggen want ze moest nog laatste voeding hebben en toen ik ff bij haar ging kijken lag ze onder het dekbedje met haar mond.ze had een rood/zwetend hoofd..ik was me dood geschrokken.ik had ook de wagenkap niet naar beneden gedaan ik was al lang blij dat ze sliep.fout dus....de 2de dag na haar geboorte hebben we haar zo laag mogelijk in bedje gelegd.zo bleef ze ook makkelijk warm en ik heb geslapen als een roos geen gekreun etc want je bent zo wakker.
 
Wij hebben de eerste weken, 4 of zoiets, onze kleine wel naast ons gehad met slapen. Dus in de kinderwagenbak. Overdag slaapt hij ook wel in de kinderwagen!!
Qua wiegendood....denk ik dat het best wel meevalt. Ja je moet ze natuurlijk niet zo inpakken dat ze het veel te warm krijgen, dat lijkt mij niet goed!!
Van de kraamverzorgsters hebben wij niks van gehoord dat het risiko op wiegendood groter is in de kinderwagen en geloof mij maar hier waren ze echt wel allert op!!!!!!!
 
Hoi,

Mika heeft 8 weken in zijn reiswieg geslapen en niemand die er wat van zei. De kraamhulp is zelfs met het idee gekomen zodat hij lekker naast ons bed kon staan. We gebruikten een gewone deken. Hij heeft er zelfs drie weken ingebakerd ingeslapen. Langzaamaan is hij naar zijn eigen bed gegaan.

Groetjes
 
Ook Eva heeft tot vorige week (11weken) in de kinderwagenbak geslapen. Ze hebben me zelfs in het ziekenhuis advies gegeven om haar de eerste weken in de bak te laten slapen en niet in het bedje. Sinds 3 dagen slaapt ze nu in het bedje.
 
mijn dochter van 6 maanden oud heeft haar eerste zes maanden voornamelijk in de kinderwagenbak geslapen omdat ze niet tegen grote ruimtes kan...aangezien ze er nu uitklapt moest ze in het ledikant met ellende als gevolg maar ok...in ieder geval kan geen kwaad zolang er maar genoeg zuurstof bijkan en de kleine niet te veel tegen de rand aan ligt...enne kap omlaag hoor !!!
 
Terug
Bovenaan