slapen in kinderwagenbak

Als ik met Willem (41/2 maand) ga wandelen of ergens met hem ben en hij ligt in de kinderwagenbak dan slaapt hij niet of heel kort. Ook al is hij wel duidelijk moe. Opzich is dat niet zo erg dan slaapt hij de volgende  tijd wel weer in zijn bedje. Maar volgende week gaan we een weekje weg en zou ik het wel  prettig vinden als hij makkelijk slaapt in de bak heeft iemand misschien tips?  We gaan naar een huisje en hebben daar een campingbedje maar als we een uitstapje willen maken of lekker lang wandelen is het toch handiger als hij kan slapen.

Ha meid,

Leuke leeftijd hè? Mijn meisje is precies zo oud!

Ik heb Loïs vanaf het begin regelmatig in de kinderwagenbak laten slapen, vandaar dat ze dit nu heel makkelijk doet! als ze 's nachts veel wakker-geluidjes maak leg ik haar daar nog wel  eens in... (op zolder  zodat zij kan brabbelen en  ik kan slapen. als ze huilt hoor ik dat wel! Dus superhandig!)  
Als ik haar op een rustige plek laat slapen in de bak, gaat dit heel goed. we nemen haar overal mee naar toe. En als mijn moeder oppast als ik werk slaapt ze de hele  morgen en middag  in die bak!
Wel is ze snel wakker als ik met haar wandel in de winkelstraat of als ik haar in een kamer zet waar ook mensen zijn.... logisch want die ukkies weten echt wel dat ze dan aandacht kunnen krijgen en ze zijn veel te nieuwsgierig.

mijn tip is: laat hem/haar elke dag minstens één slaapje in die bkk doen, misschien dat hij/zij (ben het even kwijt) in het begin onwennig is, maar dat gaat over hoor! waarschijnlijk slaapt hij/zij dan goed als jullie weg gaan!

Succes en een leuk weekend toegewenst!

Ik las niet goed.... sorry... het is een jochie... en je wilt hem laten slapen tijdens een wandeling of uitje... lastig.... want ze zijn nu zo alert dat ze soms niet meer in slaap willen vallen... veel te veel te zien...
Dus als je weg gaat en m wil laten slapen... zoek een rustig plekje uit... slaapt ie tijdens het wandelen ook niet? loïs valt van het wiegen meestal in slaap en wordt wakker wanneer ik stil ga staan!

Bedankt voor je reactie het is inderdaad een leuke leeftijd want hij gaat steeds meer doen en reageren maar voor mama steeds weer wennen en uitproberen hoe te handelen.
Ik ga de komende dagen proberen hem thuis in de bak te laten slapen een keer per dag. Tijdens het wandelen valt hij pas na een hele tijd iinslaap pas als hij al  lang de  tijd voorbij is dat hij normaal zou gaan slapen. Hij wil idd alles meemaken.

Groetjes Esther  

Hai!

Mijn oudste sliep altijd en overal als hij moe was. Of het nu in de bak was, in de maxicosi, in de box of in bed....
Maar mijn kleine meid slaapt het liefst in haar eigen bedje. Natuurlijk maakt ze weleens een haze-slaapje, maar meestal is ze de hele tijd wakker. (in de box, de auto, de bak..) Wel heb ik gemerkt, hoe minder prikkels hoe makkelijker ze in slaap valt. Maar van een deur die open / dicht gaat wordt ze alweer wakker!!

Tip voor als je aan het wandelen bent, met 2 knijpers een hydrofielluier aan de kap van de wandelwagen  vast maken.
Mijn dochter trekt trouwens vaak een spuugdoekje of tutpopje over haar hoofd. Dat doet ze ook altijd als ze bij oma is, als ik werk...

Veel sterkte ermee!
Gr antoi

Terug
Bovenaan