slapen in maxi cosi/autostoel??

A

Anoniem

Guest
Ons dochtertje van 9 maanden is eigenlijk te groot voor de maxicosi maar nog te klein voor de autostoel; tenminste haar hoofdje komt nog niet goed tussen de steunen. Voorheen sliep ze altijd als we met haar in de auto een stuk moesten rijden, maar nu niet meer! We dachten eerst dat het kwam omdat de maxi cosi te krap was, maar ook als we haar in de autostoel zetten kan ze niet slapen en gaat ze dus op gegeven moment huilen omdat ze niet kan slapen. Is dit bij jullie ook?

Voorheen richten we de dag namelijk soms zo in dat ze tijdens haar slaapje in de auto kon zitten zodat we wat langer weg konden blijven of als we op visite gingen dat ze haar slaapje al had gedaan, maar nu..????

Lotte slaapt alleen in haar eigen bedje en nergens anders. Niet in het campingbedje, niet in de maxicosi, niet in de kinderwagen. Deze luxe hebben wij nog nooit gehad en we moeten dus wachten tot ze wakker wordt voor we weg kunnen en weer terug gaan als ze naar bed moet.

Dus geen adviezen van onze kant helaas...

Lotte is volgende week vrijdag jarig en past ook nog niet in het autostoeltje. Ik heb het vorige week geprobeerd, maar ze zakte er helemaal tussen. Dus voorlopig nog lekker in de maxi-cosi.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik weet niet wat voor een autostoel je hebt, maar voor de MaxiCosi is er een extra hoofdsteunverkleiner te krijgen. Ik heb even een foto opgezocht van mijn dochter toen ze die nog gebruikte (Bas heeft zo'n groot hoofd, dat hij hem nooit gebruikt heeft).

Ik meen dat ze rond de 20 euro waren destijds. Ik heb die van mij klaar liggen bij despullen van de rommelmarkt (voor 30 april). Je mag hem wel overnemen als je interesse hebt.

Groetjes, Karin

Hoi Ingeborg,

Wat voor autostoel heb je precies? Want sommigen kun je in de ligstand doen, misschien is dat bij die van jou ook en kan ze dan wel slapen?

groetjes Mariska

Hoi,

Hier het zelfde probleem. Hidde vind het veel leuker om rond te kijken. Als we nu op zondag naar de familie gaan (minstens een uur rijden) dan plan ik het maar zo dat we   's ochtends na het ontbijt maar gelijk weg gaan.
Soms gaat één van ons nog wel eens even bij achter in zitten en dan wil het nog wel eens lukken om 'm in slaap te krijgen.
Groetjes Lynn en Hidde 18-07-07

Terug
Bovenaan