slapen in slaapzakje?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Even een paar vraagjes...
Luuk slaapt al vanf zijn geboorte(hij is nu 9 weken),onder 1 lakentje met dekentje.
Alleen nu denk ik dat het snachts kouder wordt en hij ook vaker de deken van zich af woelt,het misschien fijner is in een slaapzakje.
Ik heb er gisteren een gekocht,maar nu zijn mijn vragen:
wat heeft jullie kindje dan nog aan?wel of geen pyama??..het is een dikke gewatteerde slaapzak waar mouwtjes inzitten die er uit kunnen.
En moet over de slaapzak dan nog dat lakentje met dekentje,of is de slaapzak voldoende?
Het is een maatje 70 waarvan het voeteneind nog korter kan worden geknoopt.
Ben hierover wat onzeker,omdat je zoveel hoort dat kindjes het niet te warm mogen hebben in bed.

Wat doen jullie..en wat geven jullie mij als advies??

Bedankt alvast,liefs,Swinnie

Hoi,

ik heb Stijn s'nachts ook in een slaapzakje liggen. Ook een met mouwtjes. Nu gaat hij er in een rompertje in maar als het kouder is doe ik een pyjamaatje aan. Als hij het van de winter nog koud heeft krijgt hij een dekentje over hem heen. Die heb ik in een overtrekje zitten.

Groetjes van marloes

Ik doe haar pyama shirtje aan en een slaapzak zonder mouwen, broekje van haar pyama doe ik als het kouder wordt en als het echt winter wordt dan rits ik de mouwen van haar slaapzak eraan.

Hoi,

Wij hebben ons zoontje ook in een slaapzakje liggen.
Hij heeft dan een truitje aan, en geen broekje.
We hebben er nu wel een dekentje over liggen, anders wordt het idd mss wat te koud.

Groetjes Debby.

Erinn slaapt sinds een week ook in een slaapzak. Mouwtjes hebben we eraf geritst,omdat deze nog te groot voor haar zijn en ze dna niet op haar viongertjes kan sabbelen.
Ze heeft pyama trui aan (vanwege de afgeritste mouwtjes.
Omdat Erinn vaak koude benen en voetjes heeft,draagt ze ook een broekje en sokjes. Over haar beentjes leggen we dan een dekentje. Bovenlichaam laten we verder vrij.

Ik heb Noa al sinds dat ze 3 weken oud is al in een slaapzak, lag nl met haar beentjes door de spijlen haha.
Ze heeft een boxpakje aan met voetjes een slaapzakzonder mouwen (kan ze zich beter bewegen) en ze heeft nog een deken op, is echt niet te warm hoor.
Denk eraan dat de armopening niet te wijd is anders kunnen ze nog erdoor heen zakken, is heel eenvoudig  met naald en garen te verstellen.
succes.  

groetjes mama van Noa

Alles valt en staat natuurlijk ook met de kamertemperatuur. Of het nu 15 of 22 graden in het kamertje is maakt een wereld van verschil.

Wij wonen in een monumentaal pand, waar het 's nachts behoorlijk kan afkoelen. Zodoende slaapt Lotte al onder drie katoenen dekentjes. Ook ik heb eenzelfde slaapzak als jij beschrijft, maar nog niet gebruikt ivm de lange mouwen. Nu wil ik hem gaan gebruiken zonder mouwen, omdat de dekentjes gewoon niet warm genoeg zijn. Lotte is regelmatig helemaal koud 's morgens. IJshandjes en zelfs haar beentjes voelen wat koud aan.

Ik warm 's avonds en 's morgens vroeg  zelfs al de dekentjes voor met een cosibag. Dat wordt nog wat deze winter...

Groetjes, Marisa

Hoi hoi allemaal,

Sven heeft ook in een slaapzakje zonder mouwen geslapen. Hij had dan een romper, truitje en sokjes aan. En ik had een laken met dekentje erover heen.
Nu zijn we weer aan het inbakeren dus dat is een ander verhaal.

Meet nooit de temperatuur van je kindje door aan de handjes of voetjes te voelen want die zijn meestal kouder. Voel in het nekje of  die goed aanvoelt. Je kindje moet het namelijk ook niet te warm hebben. Dat vergroot de kans op wiegendood.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan