slapen in vliegtuig

Hallo!

Over 2 maandjes gaan wij met ons dochtertje Indy van ruim 1,5 naar de Canarische Eilanden, dit is ongeveer 4 uur vliegen. Indy slaapt eigenlijk alleen in haar bedje en soms ook in de auto, maar  niet bij mij of iemand anders op schoot. Het vervelende is dat als ze oververmoeid raakt ze helemaal over haar toeren raakt totdat ze in haar bedje gelegd wordt. Indy is superlief maar dan kan ze echt heel fel worden en zich naar achteren gooien enzo. Niet zo fijn in een vol vliegtuig.......Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan doen in het vliegtuig?

Alvast bedankt voor de tips!!!

Groetjes
Petra
 
hoi

ik weet niet hoe oud ze is.
maar mijn zoontje sliep met 9mnd in het vliegtuig op de stoelklepjes een deken er op en terwijl het vliegtuig op steeg viel hij in slaap. was overgens wel het enigste kindje dat sliep en stil was. het zou een idee kunnen zijn.
maar je mag je kindje op schoot houden dus ik weet niet of ze in die anderhalf uur moet slapen? je zit met haar bij het raam dus misschien vind ze het leuk om naar buiten te kijken?
succes
groetjes monique
 
Hoi Petra,
Wij gingen iets meer dan een jaar geleden naar Spanje met het vliegtuig. Onze zoon was toen 22 maanden. We vertrokken ca 4 uur s'ochtends van huis. Gewoon hem in pyama en slaapzak in auto gezet. Dus hem pas uit bed gehaald op het moment van vertrek. En pas op Schiphol aangekleed en ontbeten. En het vliegtuig vond hij fantastisch......maar de hele tijd uit het raampje kijken is ook niet alles. Want we zagen alleen maar wolken. Niet echt interessant voor een dreumes. We hadden boekjes, lego en knuffels bij ons.   En hij heeft zich prima vermaakt. Ook al was hij heel moe op een gegeven moment. Hij was toch al wakker vanaf 4 uur. Toen we rond 11 uur uit het vliegtuig waren op weg naar de koffers en hij in zijn buggy zat viel hij als een blok in slaap........en in de huurauto met kinderstoeltje sliep hij verder.
Ik weet niet hoe laat jullie vertrekken. En of ze in de tijd zou moeten slapen. Maar het is natuurlijk wel een heel avontuur in zo'n vliegtuig. En misschien wilt ze juist helemaal niet slapen....het is niet te voorspellen hoe je kind in het vliegtuig is. Vindt ze het leuk of niet......??? En als ouders kun je alleen maar je kind troosten als ze gaat huilen en over de rooie is. En hoe moeilijk het ook is als ouder zijnde, je moet je proberen niet druk te maken over wat andere mensen vinden als je kind huilt. Want als jij daardoor weer gestresst raakt dan voelt je dochter dat omdat je gespannen zegt dat ze stil moet zijn. Gewoon rustig blijven en er zijn voor haar. Je kan alleen maar goed voorbereiden. Speeltjes, boekjes, knuffels...etc. meenemen. Ik adviseer je wel warme kleding aan te doen/ mee te nemen, want het wordt nogal fris in het vliegtuig. We hadden een dikke trui voor onze zoon mee. Gelukkig maar, want hij had het koud. En natuurlijk je dochter voorbereiden op de reis. Vertellen wat er gaat gebeuren.
Succes en een fijne reis.
groetjes Chantal

 
Terug
Bovenaan