Slapen in woonkamer?

<p>Dochter van bijna 6 weken slaapt 's nachts bij ons op de slaapkamer. Overdag proberen we haar tussen de middag in haar eigen bedje te leggen. Soms lukt dit, soms ook niet. Waar leggen jullie je kindje als ze slaapt na of voor elke voeding? Zij ligt vaak bij ons in de woonkamer, maar geen idee of ik haar al meer moet gaan laten 'wennen' in een bed.</p>
 
Ik liet ons zoontje in 't begin vaak in de woonkamer slapen. Ik had de bak van de kinderwagen dan in de box staan. 's avonds toen vaak tussen ons in op de bank op een voedingskussen. 
Toen hij wat lastiger in slaap kon komen, heb ik 'm wel boven in zijn wiegje gelegd op onze slaapkamer.
Als je kindje beneden gewoon goed slaapt, vind ik dat wel een voordeel. Je hebt ze dan lekker in de buurt en ze wennen aan slapen met omgevingsgeluiden. Al moeten ze natuurlijk ook in hun eigen bedje kunnen slapen op den duur. Ik merkte dat naarmate onze zoon ouder wordt, hij moeilijker kan inslapen met veel geluiden. Dat is nu veel te interessant. 
Je kunt het ook afwisselen, zoals je nu omschrijft. Dat lijkt me helemaal niet verkeerd. 
 
Onze zoon lag heel vaak in de box te slapen die in de woonkamer stond. Ging prima! Kon ik hem ook makkelijker in de gaten houden. Na loop van tijd hebben we m steeds vaker in zn bedje gelegd, maar ik denk dat ie toen al wel ruim 12 weken was. Soms ging dit goed, soms wilde hij bij ons zijn met slapen. Dus maar net wat goed ging ;)
 
 
Mijn zoontje sliep in de box, zijn nestje of kinderwagen. Pas na 1,5 maamd kreeg hij minder moeite met naar bed gaan in de middag. 
 
Hoi
Mijn dochter lag veel boven te slapen als ze na de fles bij mij in slaap viel bracht ik haar naar boven en dan sliep ze verder in haar bed was ze nog wakker na de voeding even spelen in de box en als ze dan in slaap viel liet ik haar liggen dekentje er over haar heen en anders naar boven een speentje en dan slapen beneden krijgt ze haar speen bijna nooit die hoort in bed 
 
Terug
Bovenaan