Slapen is een drama dochter 6,5 maanden

Dag allemaal, mijn dochter is 6 en een halve maand. Tot de 4 maanden sliep ze eigenlijk wel goed soms 1 maximaal twee keer voeden s'nachts en sliep zeker aan het begin van de nacht makkelijk 6 uur achter elkaar. Maar zodra we vertrouwen kregen in dit ritme veranderde dat drastisch. En het is sinds twee weken nog veel erger geworden. Naar bed brengen gaat nog wel en het lukt haar goed om in slaap te vallen. Maar vervolgens wordt ze iedere driekwartier tot ieder uur huilend wakker. Soms neemt ze een slok melk nadat ze echt niet stil te krijgen is en valt weer in slaap en soms is ze uren lang wakker soms met veel verdriet, scheetjes en buikpijn lijkt mij? Als we haar uiteindelijk toch weer in slaap hebben wordt ze nog steeds ieder uur wakker. Het is niet te doen.

Vervolgens is ze s morgens ook standaard 05:30 wakker tegenwoordig. En heeft ze de rest van de dag een wakker tijd van 1,5 uur en soms met grote uitzondering 2 uur. Zo heeft ze soms dus nog 4 of 5 slaapjes per dag die soms ook niet langer zijn dan een half uur. Ze slaapt nog bij ons op de kamer omdat we haar zo dan laagdrempelig kunnen voeden en bij kunnen staan. We hebben van kleins af aan een whitenoise apparaat en valt ze alleen in slaap met een speen. Iemand tips?

Hi! Inderdaad heel vervelend en vermoeiend, voor iedereen! Want je gunt je dochter én jezelf een goede nachtrust want dat maakt de dagen zoveel leuker! 
Helaas geen tips, wel herkenning. Tot 5 maanden sliep onze zoon prima (voor een baby dan. Hij sliep van 8 tot 8 met 1 of soms 2 voedingen, prima dus!) Vanaf toen begon het drama. Heel veel wakker. Soms gewoon wakker, ineens vaak willen drinken. En het beginnen met vaste voeding heeft ook niet geholpen want 's nachts had hij juist last van krampen. En dan de randen die doorkwamen waar hij ook veel last van had. Niets hielp. En nog steeds niet. Inmiddels is hij bijna 9 maanden en wordt het iets beter... Hij kan nog gerust 3x per nacht voor een voeding komen, maar wordt niet meer elk uur huilend wakker.. Ik heb het geaccepteerd (best lastig, want onze dochter sliep met 4 maanden door!) en zeg elke keer tegen mezelf dat het vanzelf weer beter wordt...
Dus helaas geen tips. Maar je bent dus niet de enige! Succes. 

Het is heel herkenbaar en hoort erbij waarschijnlijk zit ze nu in sprong 5....wordt vanzelf weer beter

Terug
Bovenaan