Slapen is een drama

<p>Hallo,</p><p>Sinds ongeveer 3/4 weken slaapt onze kleine dreumes van 18 maanden niet meer door. Inslapen is geen probleem, maar ze wordt een paar keer per nacht hard huilend wakker. Steeds op andere tijdstippen. Ze lijkt echt plotseling wakker te schrikken. </p><p>Omdat de gebroken nachten ons compleet aan het opbreken waren hebben we ervoor gekozen om haar in het campingbedje naast ons te laten slapen. En warempel, ze slaapt plotseling door. </p><p>Waar kan dit aan liggen? En kunnen we haar nu “verwennen” zodat ze straks helemaal niet meer op haar eigen kamer in eigen bed wil slapen?</p>
 
Mijn dochter heeft dit ook een poos gehad toen ze ongeveer 1.5 jaar oud was. Ik weet het niet zeker, maar het leek verdacht veel op nachtangsten. Google maar eens, misschien herken je het wel? 
Hier duurde het een paar weken en toen was het ergste achter de rug. Nu is ze 2.5 en nog steeds slaapt ze niet áltijd door.. Vannacht moest ik er bijv. 2x heen omdat ze haar deken kwijt was, maar dat is toch wat anders dan een krijsend kind... 
Hier hielp het destijds het beste om er even naast te zitten, rustig tegen haar te praten en haar te aaien en te kalmeren in dr bedje. Soms idd wel 5x per nacht. Doodvermoeiend. Maar ook vooral heel zielig, ik zag aan haar dat ze niet 'zomaar' wakker werd, maar op die leeftijd kunnen ze nog niks uitleggen.
Sterkte! 
 
Nachtangsten heeft mijn zoontje van net 2 ook gehad toen hij 1 was hij wordt dan helemaal overstuur wakker maar is dan een soort aan het dagdromen niet bewust wakker en weet er de volgende dag ook niks meer van ik kom hem beter laten huilen want hij ging na een paar minuten weer gewoon verder slapen vasthouden raakte hij alleen maar nog meer overstuur van
 
Terug
Bovenaan