Slapen jullie kids ook zo kort/weing op het kinderdagverblijf? Iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
mijn zoontje is 5maanden nu en slaapt zo weinig  op het kinderdagverblijf. We hebben alles al geprobeerd.... en ook de leidsters doen ook hun uiterste best, maar het mag niet baten.
Hij gaat (ook maar) 1 dag naar het dagverblijf en kan mss ook moeilijk wennen zo...
Afgelopen weken brengen we hem 2x een halve dag, maar met het gevolg dat hij 2x helemaal niet slaapt daar.
Thuis slaapt hij goed en ook bij opa en oma gaat t steeds beter!
Hebben jullie nog tips?
Gewoon maar zo laten en meer dan ons best kunnen we niet doen?
Hij is gelukkig wel gewoon gezellig daar op de groep ondanks zn slaapgebrek.
Komt jullie dit bekend voor?
Gr. Saskia.

GGGGGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, stom forum.

Had net al een  reactie getypt, maar die is op één of andere manier niet geplaatst!
Mijn tip dus even in het kort:

Geef een handdoek of een t-shirt mee die een tijdje bij jullie in bed heeft gelegen. Die ruikt dan lekker vertrouwd en dat zou hem een rustgevend gevoel moeten geven, waardoor hij misschien beter zal slapen.

Succes!
Karin

hey kaatje,
bedankt voor de tip, maar hij heeft al zn eigen knuffel die naar huis/mama ruikt en deze ligt lekker bij zn snoet. Hij vind het heerlijk om zn gezicht hier in te draaien, maar voor het slapen op het dagverlbijf helpt het helaas niet!

tip voor het forum... ff de tekst kopieren voor de zekerheid!
Gr. Saskia.

Hoi,

Ik herken je verhaal.
Ons meisje van 5 maanden wil ook bijna niet slapen op het KDV.
Ik maak me er niet druk om, thuis haalt ze het wel weer in. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze er niet wil slapen, er gebeurt ook zoveel. En met slapen mis je al die leuke dingen!
Zolang wij er geen nadelen van ondervinden laten we haar zelf haar ritme bepalen.

Misschien kun je hier iets mee.

groetjes,
Ikky

Terug
Bovenaan