Slapen jullie kindjes nog s middags, en zo ja, hoelang?

Hi,

Ik ben nieuw hier, ik heb hier op het zwangerschapsforum gezeten en op het gedeelte van 0-1 jr. Tom word eind febr. 2 jr.

Tom slaapt sinds 4 weken 's nachts erg slecht, rond 3 / 4 uur begint ie te spoken,
jammeren, mama toe, speentje kwijt ( eerder sliep ie gewoon door zonder speentje )
We verschonen hem nu extra nog een keer voordat wij gaan slapen, als we dit niet doen is hij 's morgens kledder nat.. dus dan word ie nog vroeger wakker.

Tom slaapt tussen de middag  3,5 tot  4 uur.. ik dacht misschien is dat op deze leeftijd te veel? Hij slaapt dan ook echt, dus  ik denk zelf dat hij het wel nodig heeft.
(Rond 7 uur gaan we eruit, en tegen 11 uur word hij al erg hangerig en moe, dan nr bed, en tussen half 2 en half 3 word hij dan wakker)

Slapen jullie  kindjes tussen de middag nog, en zo ja hoelang?

Groetjes Nens  
 
Hoi Nens,

Onze Floortje (21 mnd) slaapt gemiddeld 2 tot 3 uur en slaapt 's nachts gewoon goed over het algemeen tot 7 uur de volgende morgen.(van 's avonds 19.00 af)
Ik denk inderdaad dat jou mannetje 's middags te lang slaapt. Maar het is ook wel lekker als ze zo'n lange ruk maken kun je nog wat doen.
Maar des te lastiger is het als ie 's morgens zo vroeg gaat spoken.
Ik zou hem 2 a 2,5 uur laten slapen en dan wakker maken.
Sucses

groetjes Louise
 
Daar sluit ik mij ook bij aan. Mijn zoon slaapt af en toe s'middags om 1 uur tot 2 uur maar hij wordt ook al weer drie en soms slaapt hij bijna niet meer hooguit een half uurtje na de broodmaaltijd. 7uur mooie tijd om wakker te worden. Zeker als je vroeg eruit moet. Mischien heeft je kind wel dorst? laat het een beedje drinken ofzo tuitbekertje met water geven. Ik doe het altijd gewoon in bed geven heeft hij genoeg dan zet hij het bovenin zijn bedje hij weet precies dat dat bekertje rechop moet staan, zorgt ook voor de trek maar het is dan nog geen tijd om te eten om 4 uur. Mijn zoon roept mij dan niet meer als hij zijn drinken maar heeft pas ook rond 7 uur gaat hij eruit.
 
Hoi Nens,

Mijn zoontje wordt in april 3 jaar oud maar hij slaapt tussen de middag nog 1 tot 2 uurtjes. Ik laat hem ook niet langer liggen ook al is hij dan ontzettend boos!

Toen hij 2 jaar oud was sliep hij zo'n 2,5 uur.
Die van mij wordt elke ochtend om 06.00 uur wakker en is 's nachts ook nog wel eens wakker. Het wordt al wat minder maar toen hij 2 was had ik hetzelfde probleem.
Probeer hem eens een tijdje 2,5 uur te laten slapen, misschien slaapt hij dan 's nachts beter...Je hebt uiteraard zelf je slaap ook nodig!

groetjes mamajb
 
Mjn dochtertje wordt eind februari ook 2 jaar en slaap 's nachts prima. (van 19:30 uur tot 7:30 uur, soms iets vroeger naar bed, soms iets eerder/later wakker maar wel rond die tijd gemiddeld) Ze wordt al kletsend wakker en kan nog rustig op mijn gemakje eerst douchen als zij wakker is. Sinds een aantal weken slaapt ze in een groot bed en dit gaat ook prima, ze blijft mooi in haar bedje. Ze is wel wat aan het keten en aan het springen met haar knietjes op bed maar ze komt er niet uit.
Overdag slaap ze nog 1 a 2 uurtjes. Na de lunch gaat ze naar bed.
Voorheen kon ik haar ook niet langer dan 11 uur 's ochtends ophouden en sliep dan van 11 uur tot 13:00 uur en soms aan het eind van de middag nog een uurtje. (soms) Na oud en nieuw was ze ineens pas moe rond lunchtijd en heeft dan meer dan genoeg aan dat ene slaapje.
 
Even de stand van zaken nu:

Tom slaapt sinds een week weer redelijk door. De afgelopen nacht sliep ie zelfs door! De 5 nachten ervoor maar 1x wakker, speentje erin, en hij sliep weer door.

Wat een verademing! Maar ik moet nu zelf weer wennen dat we doorslapen..   haha.

Groeten!
 
Ons zoontje van 1 en 8 maanden wordt meestal rond 7.30/8.00 uur wakker en saapt dan 's middags van 13.30 tot ongeveer 15.00/15.30, zo'n anderhalf tot 2 uur dus.
Hij gaat 's avonds om 19.30 naar bed.
Als we 's middags weg moeten leg ik hem er bijv rond 12.00 uur in en haal hem er dan na 1,5 a 2 uur weer uit, hij slaapt gewoon als je hem in bed legt.

3 a 4 uur lijkt me idd veel te lang.

Gr natasja
 
Veel te lang lijkt me niet. Als je kind echt moe is en dat nodig blijkt te hebben? Ik ken een meisje van die pas met ruim 3 jaar van de ene op de ander dag helemaal niet meer sliep maar daarvoor echt een hele middag nog sliep (van 13:00 tot 17:00 uur) dus zo gek is dat niet hoor!  
 
Terug
Bovenaan