Hallo,
Omdat Eckhardt, nu 4,5 mnd, de eerste 3 maanden heel erg veel heeft gehuild, hebben we van alles aangepakt; borstvoeding onder de loep, regelmaat, Ria Blom gelezen en weer weggegooid, osteopaat en ten slotte toch inbakeren.
Eckhardt was vreselijk onrustig en sinds we inbakeren gaat alles een heel stuk beter- alleen de laatste tijd slaapt hij overdag ook heel erg weinig. Hij vind alles geweldig interessant, is heel nieuwsgierig en zelfs in de wagen winnen de wolken, en de blaadjes van de bomen het van zijn slaap.
Ik ben gestopt me er zorgen over te maken.
Hij is gewoon zo. Tuurlijk, als hij in zijn oogjes begint te wrijven, of begint te gapen, zorg ik dat ik dat ik hem zo snel mogelijk in zijn bedje en zijn doeken krijg.
Ik heb wel nog een truukje, dat mij inviel nadat ik 2 dagen van huis was en had gekolfd, maar mijn melkproduktie iets was terug gelopen en hem wat vaker wilde aanleggen om de melkproduktie weer wat op te voeren-
Misschien moet ik eerst vertellen dat ik altijd probeer om de 4 uur te voeden, maar als hij na 3 uur al honger heeft is dat ook ok. Maar nooit eerder. Of later.
Dat betekent bijvoorbeeld als hij wakker wordt om 7u (maar dat kan ook echt een uur eerder zijn hoor). Dan zou hij om 10u al weer mogen eten, en meestal wordt hij dan ook al wakker. Toch probeer ik hem dan eerst nog een speentje te geven. Dan slaapt ie nog een cyclus van 50 minuten door. Soms werkt dat, soms ook niet.
Maar, nu komt het truukje, als ik zie dat ie moe wordt, geef ik hem nog wat borstvoeding. daar wordt ie lekker slaperig van. Op de slaapkamer, met de kleertjes al uit. Vaak werkt dit! gewoon een lekker slokje.
Ik doe altijd wel alles hetzelfde, zodat ie zijn ritme kan herkennen.
Ik geef (nog) geen andere of (kunst) voeding. Daar wacht ik mee tot 6mnden.
Groetjes,
Sascha
Fijn dat het inbakeren voor je helpt! Het gaat vast steeds beter als je
het langer doet, bij ons ook en al snel was Loek er aan toe om zonder
bakerdoek te slapen. Allen heeft het nog een tijdje geduurt voordat
papa en mama dat doorhadden....
Maar voor Miranda kan het niet meer.
Inbakeren moet met een maand of 6 alweer afgebouwd zijn ivm veiligheid
(omrollen). Helaas kan ze dat dus niet meer doen.