Slapen jullie kindjes ook zo weinig?

Ik heb een zoontje van nu 6 maanden maar hij slaapt overdag zo weinig alles bij elkaar misschien een uurtje hij krijgt sávonds tussen 8 en half 9 de laatste fles en slaapt dan door tot 7 uur half 8 s'morgens.
Maar hij slaapt overdag zo weinig terwijl hij wel heel moe is.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

En wat voor voedingsschema hebben jullie bij 6 maanden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Miranda

Hai Miranda

Een uurtje is wel erg weinig! Loek slaapt ook weinig, maar hij haalt 2-2,5 uur wel gemiddeld. Hij heeft 2 liesbreuken gehad die vanaf dat hij 1,5 week oud was veel roet in het eten heeft gegooid. Hij sliep overdag ook bijna niet meer. Wij hebben hem toen alles goed was na de operatie een tijdje ingebakerd. Toen heeft hij weer leren slapen, maar meestal hooguit 45 min. Heel soms is het 1 of 1,5 uur. En dan 3 x op een dag.

wat zal dit vermoeiend zijn voor je!

Volgens mij vroeg je ook wat over eten, maar daar kan ik je niets zinnigs over zeggen, denk ik. Ook dit is bij ons helemaal overhoop geweest en nog. Loek krijgt (tijden zijn ongeveer)

7.00 uur BV met aanvullend nog KV als hij wil
8.30 uur fruit hapje, weinig, want hij eet niet meer.
10.00 KV, maar altijd heel weinig: +/- 50-100 ml
13.00 BV en beetje groente, bijna niets
16.00 uur +/- 100 ml pap, meer eet hij niet.
(vanaf nu krijgt hij honger, voor zijn doen eet hij dus veel)
18.30 BV en aanvullend flesje als hij wil
23.00 BV   en aanvullend flesje als hij dus wil....
elke nacht een nacht voeding want anders slaapt hij het laatste deel erg slecht (vaak wakker)

Groetjes

Rosanne

P.s. Loek is nog geen 6 mnd, nu ruim 5.

hoi
ik heb een dochter van 6 weken en  ben sinds deze week ook constant met haar in de weer. slaapt overdag bijna niet (hazeslaapjes) maar de nachten uiteraard wel door.
gister kon ik er gewoon niet meer tegen, dat gejengel de hele dag. als ik ging wandelen was ze stil en zodra de wagen stopt weer wakker. in mijn armen slaapt ze en zodra haar kontje het matras raakt begint ze te huilen.
ik kreeg gisteravond een boek te leen van een buurvrouw:
regelmaat en inbakeren van Ria Blom, voorkomen en verhelpen van huilen en onrust

nou ben ik niet zo van de boeken op dit vlak maar ben er in gaan lezen en het was een en al herkenning!
onze dochter is oververmoeid en wil gewoon slapen!

de hele dag ingebakerd en zodra ze gaapt in bed gelegd, na een kwartier gillen geeft ze het op en slaapt ze uren!!!!!!!!!!!!!!!!
regelmaat is enorm belangrijk blijkt dus.

het boek is echt een aanrader.
misschien heb je er iets aan

sterkte

groetjes Ruby

Hai Ruby

Fijn dat het inbakeren voor je helpt! Het gaat vast steeds beter als je het langer doet, bij ons ook en al snel was Loek er aan toe om zonder bakerdoek te slapen. Allen heeft het nog een tijdje geduurt voordat papa en mama dat doorhadden....
Maar voor Miranda kan het niet meer. Inbakeren moet met een maand of 6 alweer afgebouwd zijn ivm veiligheid (omrollen). Helaas kan ze dat dus niet meer doen.

Groetjes
Rosanne

Misschien dat rust en regelmaat wel helpt, maar ook dat is erg moeilijk als ze al zo oud zijn. De gewoontes zijn al langer ingesleten (staat ook in het boek, toch?) Bij ons was het al moeilijker dat wanneer je heel vroeg start. Wij begonnen met 2,5-3 mnd pas.

Hallo,

Omdat Eckhardt, nu 4,5 mnd, de eerste 3 maanden heel erg veel heeft gehuild, hebben we van alles aangepakt; borstvoeding onder de loep, regelmaat, Ria Blom gelezen en weer weggegooid, osteopaat en ten slotte toch inbakeren.

Eckhardt was vreselijk onrustig en sinds we inbakeren gaat alles een heel stuk beter- alleen de laatste tijd slaapt hij overdag ook heel erg weinig. Hij vind alles geweldig interessant, is heel nieuwsgierig en zelfs in de wagen winnen de wolken, en de blaadjes van de bomen het van zijn slaap.

Ik ben gestopt me er zorgen over te maken.
Hij is gewoon zo. Tuurlijk, als hij in zijn oogjes begint te wrijven, of begint te gapen, zorg ik dat ik dat ik hem zo snel mogelijk in zijn bedje en zijn doeken krijg.
Ik heb wel nog een truukje, dat mij inviel nadat ik 2 dagen van huis was en had gekolfd, maar mijn melkproduktie iets was terug gelopen en hem wat vaker wilde aanleggen om de melkproduktie weer wat op te voeren-

Misschien moet ik eerst vertellen dat ik altijd probeer om de 4 uur te voeden, maar als hij na 3 uur al honger heeft is dat ook ok. Maar nooit eerder. Of later.
Dat betekent bijvoorbeeld als hij wakker wordt om 7u (maar dat kan ook echt een uur eerder zijn hoor). Dan zou hij om 10u al weer mogen eten, en meestal wordt hij dan ook al wakker. Toch probeer ik hem dan eerst nog een speentje te geven. Dan slaapt ie nog een cyclus van 50 minuten door. Soms werkt dat, soms ook niet.

Maar, nu komt het truukje, als ik zie dat ie moe wordt, geef ik hem nog wat borstvoeding. daar wordt ie lekker slaperig van. Op de slaapkamer, met de kleertjes al uit. Vaak werkt dit! gewoon een lekker slokje.

Ik doe altijd wel alles hetzelfde, zodat ie zijn ritme kan herkennen.

Ik geef (nog) geen andere of (kunst) voeding. Daar wacht ik mee tot 6mnden.

Groetjes,
Sascha

Fijn dat het inbakeren voor je helpt! Het gaat vast steeds beter als je
het langer doet, bij ons ook en al snel was Loek er aan toe om zonder
bakerdoek te slapen. Allen heeft het nog een tijdje geduurt voordat
papa en mama dat doorhadden....
Maar voor Miranda kan het niet meer.
Inbakeren moet met een maand of 6 alweer afgebouwd zijn ivm veiligheid
(omrollen). Helaas kan ze dat dus niet meer doen.

Wat bij ons trouwens ook helpt is samen slapen. Als loek niet in slaap kan komen en ik ga samen met hem in ons bed liggen, is hij meer ontspannen en slaapt hij sneller, rustiger en soms ook langer!

Misschien maak ik een onzinnige opmerking omdat je het al doet, maar...
Christian slaapt goed, heeft hij altijd gedaan, maar sinds een paar weken valt hij alleen in slaap als de "voorwaarden" goed zijn. Dat wil zeggen: in eigen bedje, met slaapzak en speentje, met gordijnen dicht (ook al is het licht!), zo min mogelijk prikkels om zich heen.
Als hij in de wandelwagen ligt, of in box, of zelfs in eigen bedje met gordijnen open etc, dan zie je inderdaad dat hij moe is, jengel, jengel, wrijven over hoofdje, in oogjes enzo, maar toch valt hij niet in slaap. Hij kan zich nu goed wakker houden als er interessante dingen om hem heen zijn... Uren en uren, als het moet .

Misschien dat je ook een nog slaapverwekkender situatie moet creeren om te slapen?? Voldoen aan zijn voorwaarden?

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

Terug
Bovenaan