Slapen julliekindjes gelijk in na de avond/nachtvoeding?

Dag mama's
Mijn zoon is nu 4 weken en heeft soms echt moeite om in te slapen na de late avond voeding en soms ook na de nachtvoeding. HIj kan het dan echt soms op een brullen zetten en dan denk je tja wat nu, nog meer eten, knuffelen, schone broek, en als dat allemaal achter de rug is nog steeds brullen.
Overdag moppert hij soms een paar minuten en valt   dan in slaap.
Dit doet hij niet iedere avond maar soms wel.
Wat doen jullie dan? Laten huilen, nog meer voeden, speentje, eruithalen?
Graag jullie tips,
Grt
Debby Kruse

Zo min mogelijk aandacht aan besteden. Niet knuffelen ed s nachts dan breng je daar gewoonte in. Probeer het elke keer de laatste voeding op precies dezelfde manier te doen. Ik trek mijn zoontje schone luier, pyjamaatje, slaapzakje, slaapmutsje aan en voed dan altijd op hetzelfe tijdstip op de rand van ons bed in het halfschemer. Omdat hij al lekker warm wordt in zijn slaapzak landt hij ook niet ineens in een fris bedje. Dan is het voeding, boertje even 5 minuutjes rechtop houden nog en dan hup in bed, soms met soms zonder speen, wat hij wil.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
W mammie

Hoi hoi,

Dean is nu ruim 8 weken oud en slaapt al weken door. Na de laatste voeding van 22.00 uur verschonen we hem en leggen we hem op bed. (Hij slaapt al vanaf zijn geboorte in zijn eigen bedje.) Meestal valt hij vanzelf in slaap, maar nooit direct. Af en toe kijk ik nog eens om een hoekje maar  dat laat ik  hem niet weten. Soms heeft hij moeite om in slaap te komen en huilt hij nog een poosje. Als ik weet dat alles goed is (boertje, schone luier, niet gespuugd) dan laten we hem gewoon huilen. Na een tijdje horen we hem niet meer en dan slaapt hij gewoon. We geven hem 's nachts geen speentje. Hij sabbelt op z'n duim. We hebben het wel getroffen met Dean, zo rond een uur of  half 9  wordt hij weer wakker en ligt hij nog te brabbelen.

Succes!

Groetjes,

Nelly.

Hoi,

Ik moet toegeven dat ik niet mag klagen over mijn dochter je kan haar gewoon wakker in bed leggen en ze valt in slaap. Ze heeft wel een piriode gehad dat ze ook ging huilen savonds na de fles maar als we zeker wisten dat er niks was ( schone kont en niet gespuugt) dan lieten we haar gewoon huilen (hoe moeilijk het soms ook is). Na een tijdje was er niks meer aan de hand . Ik denk dat het een soort van testen is om te kijken of ze aandacht kunnen krijgen op deze manier. Want hoe klein ze ook zijn ze zijn zeker heel slim.

hoi,
Mijn ventje is nu 13 dagen. Ook hij heeft na de voeding 's avonds zijn onrustige uurtje. Maar mij is vertelt dat baby's dat vaker hebben op dat tijdstip.Dan valt er  simpelweg niet te troosten.  's nachts zijn er gaan problemen. Hij komt gemiddeld 2 x in een nacht en pas tegen de ochtend, bij zijn voeding, word hij 'echt' wakker. Dan hou ik hem ook lekker bij me, in bed. Maar in de nacht en avond gaat meneer echt slapen in zijn eigen bed. Daar moet ik wel bij zeggen dat hij echt maar 1 huiluurtje heeft per dag, dus dan is hij wel weer rustig.
(beetje warrig verhaal geloof ik. Ben nog niet helemaal helder geloof ik...)

Gr Anita

hoi hoi,

Phoebe die ligt ook na de laatste voeding ook wakker en smiddags ook als ze naar bed gaat. Maar dat adviezeren ze toch ook. Dat je ze moet gaan leren om ook wakker naar bed te gaan. Maar goed wij laten haar ook huilen en soms een fuppie (vieze ding) en dan gaat het wel goed

Liefs,
Rachel

Jamsijn huilt s avonds na de late voeding ook behoorlijk. Inderdaad vooral niet aan toegeven, ze moeten leren dat s avonds en s nachts om te slapen is en overdag om wakker te zijn. Ik vind het heel moeilijk vooral omdat ik er dan zelf naast lig (in dezelfde kamer).
Ovderdag slaapt ze heel vast en 's nachts wordt ze bij het minste geluid wakker. Ze is nu 8 weken maar ik denk dat het gewoon een kwestie van voldouden is ook al voel je je soms wanhopig....
groeten Elke

Terug
Bovenaan