Slapen kindje 1,5 jaar

Hoi,

Ik ben even benieuwd hoe jullie kindjes slapen. Hier slaaptonze dochter in ieder geval op mijn werkdagen (3) van 7 tot 7. Overdag slaaptze dan nog 2x: 1 x 's morgens (meestal 1,5 uur) en 's middags 1-1,5 uur. Thuis lijkt ze dit echt nodig te hebben, maar als ze eenmaal ligt begint het keten in bed...... Probeer sinds vandaag over te gaan naar 1 slaapje. Dit trok ze vandaag goed, maar dan slaapt ze 's middags maar een 1,5 uur. Hoe gaat dit bij jullie?
 
Onze dochter slaapt ongeveer van 19:15 tot 6:30, de ene dag is ze eerder wakker en de andere dag weer later. in de middag slaapt ze tussen de 1,5 en 2 uren. Het ochtendslaapje heeft ze een maand niet meer en het gaat goed. Ze is 1,5 jaar.


Anjuli
 
Onze dochter is nu 14 maanden en slaapt nog 2x.
Ze slaapt van 19.15 tot 7.00 ....

Ongeveer dan:
slaapje 1: 9.15-10.30
slaapje 2: 13.00-15.00

Op mijn vrije dagen (2x p/w en weekend) zlaapt ze soms wat langer tot 8.30 en heeft dan maar 1 slaapje van 12.15- 15.00.....

Ligt er dus beetje aan. Als jouw meid het met 1,5u per dag slapen prima red, lijkt me dat oke.
Mijn broer heeft een kindje van nu net 2 en hij slaapt ook al sinds hij 1,5jr is maar 1 slaapje van 1,5u....
 
Mijn kindje is 15 mnd en slaapt van 19-7
Enals ik vrij ben van 9-11 & 15- 16.30 ongeveer soms 17.00
En op de crèche, van 10-11 soms langer en 15-16.30 soms een korter of langer.

Denk dat we het alleen redden om 1 slaapje te doen als we ietsleuks gaan doen s ochtends. Maar dan pakt hij niet om 12 uur lekker 3 uur slaap maar is heel snel weer wakker. Dus hier nog lekker 2 x slapen.
 
Bedankt voor jullie reacties. We zijn nu een weekje over op 1 slaapje (en ook als is dat vaak maar 1,5 uur) lijkt ze dit aardig te trekken. Ze is afgelopen dagen erg gezellig en geeft mij ook wat meer vrijheid met dingen doen op een dag ;-)
 
Het is hier al maanden (sinds 11 maand denk ik, is nu 16 maand) maar een middagdutje van ong 1,5 uur. De Nachten zijn van 19 tot 07.

Zit hier dus met verbazing te lezen van kndjes die nog twee keer slapen!!! Geniet er van ;-)
 
Terug
Bovenaan