Slapen met bekkenpijn

Goedemorgen!

Ik ben nu 34 weken zwanger en ga steeds slechter slapen, met name door de bekkenpijn.
Ik merk dat ik steeds korter op 1 kant kan liggen voor de pijn zo erg wordt dat ik moet omrollen (waarbij ik dan ook weer alle kussen moet meeverhuizen, ben klaarwakker tegen de tijd dat ik weer goed lig.). En na korte tijd moet het weer opnieuw. Hierdoor slaap ik maar een paar uur per nacht (ben wel met verlof, dus ga overdag ook gewoon liggen wanneer ik wil).
Heeft iemand tips om de nachten wat dragelijker te maken? Ik hoor het HEEEEL graag!
 
Ben je wel onder behandeling bij de (bekken-)fysio? Ik heb het lang zo erg niet als jij hoor, maar merk wel dat de oefeningen helpen.
 
Ja, dat ben ik (al vanaf 15 weken en vanaf 25 weken zit ik ook thuis door de bekkenklachten). Maar haar tip was voornamelijk me comfortabel te maken met kussens, maar dat helpt dus niet voldoende..
 
Wat voor kussen gebruik je? Ik heb een kniekussen voor tussen mijn benen. Dat helpt enorm om in een goede houding te liggen met genoeg steun. Als ik 's avonds naar bed ga met flinke bekkenpijn is het 's ochtends juist een stuk minder. Sinds mijn eerste zwangerschap kan ik niet meer zonder kussen slapen, maar nu (weer zwanger) ben ik extra blij met dat kussen.
 
Dank je, dat kniekussen ga ik even opzoeken, dat kende ik nog niet. Gebruik nu een Voedingskussen tussen mijn benen en onder buik, klein kussen achter mijn rug en extra hoofdkussen tegen het maagzuur ?
 
Hier ook veel bekkenklachten in mijn tweede zwangerschap. Ik heb geen tips. Ben nu 37 weken en word wakker van elke keer omdraaien, wat ik nu vaak doe omdat het pijn doet om lang op 1 zij te liggen. Draaien over mijn bekken is erg pijnlijk, en inderdaad dat kussen meedraaien. En dan buiten adem zijn van de hele onderneming. Shit moet weer plassen ook. Grr grr! 
Ik lig de afgelopen 2 weken regelmatig vanaf een uur of 2/3 wakker tot mijn dochter om 6 uur wakker wordt. Ik heb niet echt mogelijkheid om ergens extra rust te pakken. Dus ik ga gewoon erg vroeg op de avond naar bed. Nu nog corona ook, en al een paar weken flinke voorweeen uren achter elkaar, paar nachten per week. Ik loop behoorlijk op mn tandvlees en dan moet de kraamperiode nog beginnen ? 
Vanaf daar gaat het gelukkig wel weer langzaam opwaarts ipv steeds een beetje erger. Acceptatie helpt me nu het beste.
 
Pfoe zó herkenbaar.
Ik kon vanaf 30 weken zwangerschap echt absoluut niet meer slapen door de gigantische pijn aan mijn bekken.
Een voedingskussen vond ik sowieso niets, ik gebruikte lange dikke kussens van 50x90 cm tussen mn knieën..
Verder probeerde ik soms half rechtop te slapen met veel kussen naast mij en in mijn rug.
Echt heel veel is er gewoon niet aan te doen als je er zo veel last van hebt ?

Ik slikte wel iedere avond voor het slapen gaan in ieder geval 2 paracetamol.
 
Ik had vorige zwangerschap erg last van mijn rug. Deze zwangerschap last van de bekken. Ook fysio maar ik slaap s nachts met dit kussen en heb echt minder last ervan. Maar goed ik ben dan nog wel maar 18 weken zwanger met instabiliteit. 
https://www.bol.com/nl/p/ella-zwangerschapskussen-xxl-u-vorm-voedingskussen-zijslaapkussen-lichaamskussen-body-pillow-afneembare-jersey-katoenen-hoes-140x80cm-lichtgrijs/9300000005830470?referrer=socialshare_pdp_androidapp
 
Terug
Bovenaan