slapen met fopspeentje?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Van onze kraamhulp hoorde ik dat je je baby niet met een fopspeen mag laten slapen. Op het doosje van de speen staat: veilig slapen. Onze dochter komt van een fopspeen eigenlijk alleen maar tot rust, en valt er goed op in slaap. Weet iemand waarom je eventueel je baby niet mag laten slapen met een fopspeen? Ik had er nog nooit van gehoord!

Liefs
Frees

Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat het niet mag. Wij hebben de spenen van BIBI en die heb je speciaal voor het slapen. Gelukkig heeft Rik geen speen nodig, maar zou niet weten waarom het niet mag. Ben benieuwd of iemand daar antwoord op heeft!

X Saskia
mv RIk 18,5 wk

Hoi Frees,

Tessa valt ook vaak in slaap met de speen in haar mond. Hij valt er vanzelf weer uit als ze echt helemaal "weg" is.
We leggen haar in bed zonder speen ,maar soms is ze zo onrustig dat ze met speen wel in slaap kan vallen.
Tessa heeft vanaf haar geboorte (18-10) al een enorme zuigbehoefte, ze zuigt overal op, vingertjes, op haar handje en  soms op onze pink, ziet er echt heel schattig uit. En vaak hoor je dan een heel hard gesmak uit haar wiegje komen.

Mijn kraamhulp heeft er niets over gezegd. In het begin toe ik bv gaf toen kreeg ze geen speen maar nu ik overgestapt ben naar fv kan het wel.

Ik heb wel ergens gelezen (weet alleen niet meer waar) dat ze niet willen dat baby's met speen in de mond in slaap vallen omdat dan hun mondje open blijft staan en ze door hun mond gaan ademen ipv door hun neus. Door de neus wordt de ingeademde lucht gefilterd door de trilhaartjes.

Maar ik vind dit nogal ver gezocht. Tessa wordt er ook erg rustig door dus waarom niet...... En ik heb er eens op gelet en Tessa haar mondje gaat vanzelf weer dicht hoor zodra die speen eruit valt.

Kruimel

gek, al die tegenstrijdige berichten.
ik heb juist begrepen dat een speen de kans op wiegedood verkleint.
groetjes Soela, dec forum

Bij ons precies hetzelfde als wat Kruimel beschrijft. Toen ik nog bv gaf, kreeg Kyra geen speen, maar nu sinds een paar daagjes toch maar de speen gegeven. Vaak wil ze hem niet eens, want ze zuigt ook op alles

kijk maar...

Ik ben eigenlijk tegen, maar als ze erg onrustig is en hierdoor rustiger wordt moet het maar !! Ik mag haar nl niet inbakeren, aangezien ze in stuit heeft gelegen, en dit te belastend voor haar heupjes kan zijn, dus dit is een mooie andere optie. Als ze echt slaapt spuugt ze hem toch uit !

groetjes !!

ik weet niet wat er mis gaat, maar ik zie de foto zelf niet, misschien jullie wel... zo niet, zal ik het later nogmaals proberen, want hij is fantastisch !!!

Ze bedenken ook steeds weer iets nieuws zeg!
Mijn oudste dochter slaapt al 3 jaar met speen (binnenkort gaat hij echt de deur uit) maar geen problemen hoor. Idd dat ze gaan slapen met mond open ja dat verhaal ken ik, maar als je kindje er beter van gaat slapen gewoon doen hoor. Ik zou zooo graag willen dat Luna ook een spenen kind wordt maar helaas, als die brult brult ze goed en niks helpt ertegen en zeker geen speen jammer genoeg. Ja mijn pink maar daar heb ik op den duur ook geen gevoel meer in......

Monique

Terug
Bovenaan