Slapen met knuffel

<p>Hoi iedereen,</p><p>ik zie soms van die intens schattige foto’s op instagram voorbij komen van mensen waarbij hun kindje/baby met een knuffel in de armen slaapt. Ons zoontje van bijna 11 maanden smijt alleen met een knuffeltje in bed maar niet echt mee knuffelen. Hoe is dat bij jullie? <br /><br />Verder heb ik geen zorgen hoor maar gewoon puur nieuwsgierigheid omdat ik niet anders ken ?</p>

Onze dochter (6,5maanden) heeft een knuffeldoekje van een konijntje in bed. Ze wrijft ermee over haar gezicht als ze in slaap begint te vallen en pakt hem ook als ze wakker is geworden en weer verder wil gaan slapen. Tijdens haar hypermomentjes in bed is het konijn het  slachtoffer en wordt deze half opgegeten, nadat ze eerst haar speen uit bed gesmeten of gespuugd heeft. Vooral de geluidjes die ze erbij maakt zijn geweldig ? ? ik ga er wel voor zorgen ofja proberen dan, dat konijn ook lekker in bed blijft en niet overal mee naar toe genomen gaat worden en kwijt kan raken. Dat drama wil ik ons besparen als het even kan.

Hier 2 meiden. De oudste is bijna 3. Keek ook nooit naar een knuffel om. Maar sinds ze 1.5 jaar is heeft ze ineens een knuffel uit de knuffelmand gehaald en sinds die dag moet die knuffel overal mee naartoe.
Mijn jongste is 12.5 maand en kijkt er ook niet naar om.
Maar het kan dus ook gerust pas op latere leeftijd komen! En zo niet, dan lekker niet. Ook wel makkelijk. Met een lievelingsknuffel is het altijd moeilijk als hij een keer kwijt is of als je kind m persé mee wilt naar de winkel en van jou mag dat niet.. dus beter maar geen lievelingsknuffel;)

Ons mannetje van 14 maanden heeft ook niets met knuffels. Hij heeft er 1 in bed en daar heeft hij een haat liefde verhouding mee... regelmatig gaat hij voordat hij gaat slapen staan en gooit hem dan uit zijn bed of hij ligt in de hoek van zijn bed. Een enkele keer wordt hij wakker met zijn knuf in zijn handen of gaat hij er mee spelen als hij wakker is, maar dat zijn uitzonderingen.

Die van ons doet het wel. Onze zoon van bijna 11 maanden slaapt met zijn tuttel in zijn handjes, doet hij sinds 2 maandjes ofzo. Ook schuift hij regelmatig naar zijn muziekbeer toe om of die ook vast te pakken of er tegen aan te gaan liggen. Smelt er elke keer weer van.
Als hij wakker is speelt hij ook altijd met zijn tuttel en knuffel. Overigens gaan die knuffels alleen mee als hij ergens anders moet slapen, ze worden (nog) niet overal mee naar toe gesleept. 

Hier een zoontje van 11 maanden die helemaal verkocht is aan zijn konijn. Ik denk dat hij ook niet meer zonder zou kunnen slapen dus we hebben inmiddels een reserve. Knuffel gaat ook mee naar de opvang. Ik probeer het voor nu nog wel zo te houden dat de knuffel voor in bed is.

Terug
Bovenaan