Slapen met of zonder speen?

Hallo allemaal,

Wellicht is deze vraag al vaker gesteld, maar goed; slapen jullie kindjes overdag/'s nachts met of zonder speen...

Ik merk dat Marit (6 mnd)  met speen makkelijker in slaap valt (zonder speen brult ze zeker 10 minuten) en ook beter blijft slaen, TENZIJ de speen eruitvalt tijdens het slapen, dan is ze meteen wakker! Dus ik zit altijd met een dilemma, wel of geen speen bij het naar bed brengen....

's avonds leg ik haar sowieso zonder speen in bed, ze geeft zich dan makkelijker over aan de slaap en ik probeer zo te voorkomen dat ik er 's nachts een aantal keer uit moet omdat de speen uit haar mond is gevallen...

Hoe doen jullie dat?? En ook overdag als ze niet slapen, hebben jullie kindjes dan wel of geen speen?

Ik ben heel erg benieuwd... bedankt alvast,

groetjes franka

Hoi Franka,
Twan sliep in het begin wel veel met de speen, maar de laatste 2 maanden wil hij hem niet meer hebben. Hij heeft liever zijn eigen duim. In het begin gaf ik m nog wel de speen, maar die trok hij uit en daar speelde hij heel veel mee, totdat ze uiteindelijk onder bed belanden, en ik maar zoeken..... Nu leg ik m in bed, mobiel aan, aap in de handen en zodra hij die ziet, stopt hij zijn duim in de mond, dus speen hoeft niet meer. Aan de ene kant wel handig, maar dit is wel weer slechter voor zijn tanden.Ach ja, je kunt niet alles hebben natuurlijk!

Groetjes Maaike mv Twan 7 maand

Hoihoi,
Kian (6,5 mnd) stop ik z'n speen in z'n mond als ie gaat slapen. Altijd. Als ie 'm kwijt is stop ik 'm wel eens terug, maar de laatste tijd slaapt ie steeds vaker door zonder speen. Dus dat is wel makkelijker. Maar om even in slaap te komen dus nog even wel.
Liefs Nelleke

Wij geven Stef meestal gewoon zijn speen als hij naar bed gaat.
Alleen hij spuugt hem vrij snel alweer uit en gaat er dan even mee spelen om vervolgens heerlijk in slaap te vallen.... De speen eindigt altijd op de grond, maar hij wordt daar nooit boos (huilen dus) om, dus ik maak me geen zorgen hoor.

Liefs Annet

Kay (7mnd) Wil graag zijn speen in de buurt, slaapt dan heerlijk in, als ik de speen 's avonds eruit wil halen, word ie wakker, dus dat doe ik niet meer. Hij valt vanzelf uit. Kay kan hem ook zelf weer in zijn mond stoppen, dus ik hoef er 's nachts niet uit om de speen terug te stoppen. Hij kan eigenlijk met en zonder speen overdag slapen. Alleen als hij heel moe is en niet wil toegeven, moet hij de speen hebben.

Kusss Helen

Nou sinds Linde haar duim heeft ontdekt konden we de speentjes weggooien.
We hebben dan ook nooit vervelende bedrituelen, slaapzak aan, op haar zij neerleggen, Linde pakt meteen haar duim en gaat heerlijk slapen.
Misschien niet ideaal voor het gebit maar ik vind het super!
Onze oudste dochter duimt ook maar alleen in bed, en soms als ze een film kijkt en echt heel moe is, maar alleen in combinatie met haar poppetje.
Als Linde dit ook gaat doen vind ik het prima.

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan