Slapen met of zonder speen?

Hallo allemaal,

Wellicht is deze vraag al vaker gesteld, maar goed; slapen jullie kindjes overdag/'s nachts met of zonder speen...

Ik merk dat Marit (6 mnd)  met speen makkelijker in slaap valt (zonder speen brult ze zeker 10 minuten) en ook beter blijft slaen, TENZIJ de speen eruitvalt tijdens het slapen, dan is ze meteen wakker! Dus ik zit altijd met een dilemma, wel of geen speen bij het naar bed brengen....

's avonds leg ik haar sowieso zonder speen in bed, ze geeft zich dan makkelijker over aan de slaap en ik probeer zo te voorkomen dat ik er 's nachts een aantal keer uit moet omdat de speen uit haar mond is gevallen...

Hoe doen jullie dat?? En ook overdag als ze niet slapen, hebben jullie kindjes dan wel of geen speen?

Ik ben heel erg benieuwd... bedankt alvast,

groetjes franka

hoi franka

Mijn dochtertje van 5 maanden slaapt ook met de  speen,
zowel overdags als snachts.
maar ik heb het geluk dat als haar speen tijdens het slapen eruit valt dat ze
niet gaat huilen ze slaapt dan gewoon door.
Als ik haar savonds in bed leg geef ik haar de speen en als ik dan zelf naar bed ga
dan trek ik de speen er voorzichtig uit en dat gaat goed.
Maar ik zou als ik jou was toch dan proberen zonder speen te laten slapen.
Dan maar even laten huilen, want baby ´s zijn snel iets gewend
dus misschien ook hier mee.
Je kunt het altijd proberen, toch!
Nou veel succes ermee.

groetjes marielle

Runar is nu vier maand en slaapt met speen. Vaak ligt hij ook gewoon id box of kinderwagen met speen. Hij vindt het prettig om lekker te sabbelen, alhoewel ik merk dat hij de laatste tijd vaak bewust de speen uitspuugt om op zijn handjes of trui te gaan sabbelen!

Maar we hebben m al gauw in de kraamtijd een speen gegeven, want hij werd zo vaak wakker en hij bleek het fijn te vinden een speen. In het begin was het ook groot drama idd als de speen uitviel en moest je alsnog telkens je bed uit om de speen erin te doen, maar goed.....   Nu slaapt hij lekker in met speen en als hij diep genoeg slaapt zakt het uit zijn mond, maar slaapt hij lekker verder en "mummelt" wat met zijn mondje, verder niet. Als hij in bed ligt en ligt te huilen om in slaap te komen wil de speen nog wel eens afleiden, maar de laatste ook niet echt meer. Hij gaat zó over de zeik dat zelfs de speen dan niet meer troost....

Groetjes Edith

Mijn dochtertje (nu 6 maanden) gaat overdag en s'avonds met speen in naar bed.
Als ze s'nachts wakker wordt pakt ze het doekje die vlakbij haar ligt en gaat daar op liggen sabbelen.
Overdag is het gekke dat ze dan haar speen wel weer terug wilt hebben.. maar ja liever overdag dan s'nachts :D

Succes ermee!!

hallo! Daisy (6md) slaapt ook altijd in met de speen. Als ie eruit valt is het geen probleem. Alleen 's avonds tussen 7 en 9 wil ze er nog wel eens op zeuren. Dan doe ik m gewoon terug. Heel grappig al die verschillende verhalen!

Hallo
Eleni slaapt ook vanaf dag 4 met speen. Over dag en ook s'nachts. Soms spugt ze die zelf uit en ze krijgt die weer als ze zeurt, als niet slaapt ze zonder.
Ze sliep gelukkig snel door (is nu 3,5 maanden en sliep al met 4 weken door) dus moest ik snachts niet vaak mijn bed uit.
Vanwege haar ekzeem heeft ze vaak wantjes aan (vooral in de nacht) en gaat ze daar op zabbelen.
Vanaf begin vond ik een speen beter dan de duim. De speen kan je weggooien de duim niet. Dus voor mij mag het.

Groetjes

Hallo,
Stijn is nu 4,5 maand en hij geeft over het algemeen niet zoveelom zijn speen. Voor de nacht wil hij hem wel even, maar meestel is de speen al weer uit zijn mond, voor wij goed en wel weer op de bank zitten. Dan gaat het prima. Soms wordt hij 's nachts wakker en dan krijgen we hem makkelijk weer in slaap met de speen. Dus dan lopen we naar zijn kamer, speen erin en meneer slaapt weer. Ik weet eigenlijk niet of hij dan behoefte heeft aan de speen of dat wij dit eigenlijk puur voor ons eigen gemak gebruiken....

Overdag heeft hij nooit een speen, zijn handen vindt hij veellekkerder

Carina

Hoi,

Onze zoon slaapt wel in met een speentje in zijn mond maar meestal valt hij snel nadat hij in slaap is gevallen uit zijn mondje. Het is gek, de ene keer wil hij dolgraag zijn speentje en de andere keer spuugt ie hem al kokhalsend uit. Nou ja, zolang hij hem wil hebben mag dat van ons.

Grtjs, Billie

Terug
Bovenaan