Slapen met papa

Dag iedereen, we lazen al regelmatig op dit forum, en hebben er al veel van opgestoken. Bedankt daarvoor! Onze baby, een meisje, is inmiddels 5 maanden oud en heeft sinds ongeveer een maand de gewoonte ontwikkeld om niet meer te willen gaan slapen met papa. Overdag is er geen probleem, ook niet met de dutjes overdag. Maar als het zo rond 19 uur is en papa gaat met haar naar boven om te slapen, dan ligt ze nog maar op de luier tafel voor het slaapritueel of ze begint al te huilen. Ze huilt dan onophoudelijk, en op de duur hysterisch naar adem happen - snikken.. Aanvankelijk viel ze tijdens het huilen nog wel in slaap maar de laatste twee weken niet meer. Mama moet dan overnemen en dan lukt het wel.

Op 1 september begint mama echter terug te werken, en op donderdagavond werkt zij noodgedwongen laat. Dan is het aan papa om haar te slapen te leggen. Hoe pakken we dit aan? Er zullen nog wel avonden zijn waarop mama er niet is, maar hoe doen we dit het beste? Doorzetten, alternatieve manieren zoeken om in slaap te vallen?

Bedankt voor jullie tips!

Lastig isdat hè.

Herkenbaar. We zijn er Cold turkey door heen gegaan en door gaan buffelen. Want nu weet ze als ik blijf huilen komt mama toch wel. Mijn man vond dat zelf ook niet leuk. Dus paar avonden achter elkaar papa naar bed laten brengen en ik kwam niet. Dit was lastig en ging soms even weg of rondje lopen. Maar nu lukt het beiden

Zet hem op!

Oh te vroeg geklikt..

Is jullie bedritueel ongeveer hetzelfde? Dat werkt ook voorspelbaar en maakt het niet meer uit wie haar naar bed brengt. Want alles gaat hetzelfde. Dit hebben we ook toegepast. Eerst alles bijna tot op komma doorgesproken (zo voelde het haast) en nu ze 2 is maakt het niet uit of het ritueel iets anders verloopt.

Ik herken dit goed! Als ik thuis ben dan een groot drama als papa iets doen ( ook al doet hij het hetzelfde). Maar wat blijkt als ik niet thuis ben is papa wel goed genoeg haha. 

Zou idd kijken of jullie hetzelfde bedritueel hebben. En misschien kan je een gedragen hemdje bij haar leggen? Dat ze je geur ruikt en daardoor ook gerustgesteld wordt? Zou het ook tegen haar zeggen. Vanavond brengt Papa je naar bed. Ze kan nog niks terugzeggen natuurlijk, maar kondig het alvast aan. Veel succes!

Terug
Bovenaan