Slapen met slaapzak of zonder?

<p>Hoi, wij zijn bezig met de laatste voorbereidingen van de babykamer, en ik vraag me af ... slaapt een pasgeboren baby over hrt algemeen in een slaapzak of niet? Ik heb wel newborn slaapzakken gevonden maar vind ze toch wel erg groot!! Wij hebben nu een dun dekentje voornop het bedje en we hebben van die onesie pyamapakjes wat ons voldoende leek, maar wat raden julle aan? Onze uk wordt eind september geboren. </p><p> </p><p> </p>

Hoi! Ons dochtertje heeft de eerste tijd alleen onder een dekentje geslapen met haar kleertjes aan (wij hadden geen pyjama's in het begin omdat ze dan nog zoveel slaapjes doen dat je aan het omkleden blijft). Slaapzak zijn we aan begonnen toen ze teveel bewoog in bed en ze daarmee onder haar deken uit wurmde. Haha en nu is ze zo'n koukleumpje dat ze soms zowel haar slaapzak als een deken nodig heeft ;) (momenteel niet trouwens met deze hitte :p) Het is net wat je fijn lijkt, een pyjama met een deken is prima!

Ok top,dankjewel! Heel veel dingen zijn bij aanschaffen gewoon heel logisch, maar dan kom je bij dit soort dingen en denk je opeens... ja hoe werkt dat eigenlijk? 
Eigrn kleertjes is best logisch ook! Niet eens aan gedacht haha! 

Eerste weekjes hebben onze 3 kids gewoon in een pyjama geslapen. Doe dit bewust om ze snel een dag en nacht ritme aan te wennen.  Overdag kleren. Avond en nacht pyjama. Pas als ze wat meer gaan bewegen krijgen ze een slaapzakje aan. Want dat trappen ze vaak de deken weg en liggen ze bloot. 

Top , ik dacht inderdaad er ook aan om snachts een pyama aan te doen, en overdag slapen in kleertjes. 
K zal wel vast slaapzakken aanschaffen voor wanneer het nodig gaat zijn :) 

Thanks voor de info

Wij zijn ook begonnen bij ons zoontje om in kleetjes te laten slapen (of pyamaatje, afhankelijk van wat hij aan had). Al na 2 nachten merkten we dat hij zichzelf wakker hield door te zwaaien met zijn armpjes, dus hebben we een speciale 'inbakerslaapzak' gekocht. Hier heeft hij in gelegen tot hij zelf kon omdraaien. Voorlopig heb je nog geen slaapzakje nodig, dus je kunt ook even afwachten wat bij jouw kindje handig is (wie weet heb je ook een rusteloos kind bij wie een inbakerslaapzakje past, zonde als je dan slaapzakjes in huis hebt gehaald die je niet blijkt te gebruiken).

Ons zoontje slaapt nu nog steeds dag en nacht in zijn normale kleding, met duty warme weer heeft hij alleen een rompertje aan. 
Wij zijn begonnen met aleen een dekentje, toen hij zichzelf wakker begon te houden met z'n armpjes zijn wij een Inbakerdoek gaan gebruiken tot hij kon omrollen.
Toen slaapzak gaan gebruiken omdat hij zonder elke x met z'n armpjes/beentjes tussen de spaken van zn bedje zat. Hij kreeg dit op ten duur ook zelfs voor elkaar met slaap zak. 
Nu slaapt hij zonder slaapzak in een camping bedje zodat hij niet meer tussen de tralies kan komen. 

Terug
Bovenaan