Slapen na vaccinatie

<p>Mijn dochter heeft vandaag haar eerste vaccinaties gehad. Ze heeft nu een winterslaapzak met mouwen aan, daarin een romper met lange mouwen en een lakentje. Maar ze had net wel 38.2 graden koorts (al lijkt ze daar weinig last van te hebben). Op haar kamer is het 16-17 graden. Is dit oke of zouden jullie minder/andere kleding aanraden? Het is de eerste keer dat ze koorts heeft en dat ze een slaapzaak aan heeft (i.v.m. niet mogen inbakeren), vandaar mijn vragen. ;)</p>
 
Hoeveel TOG is de slaapzak? Het is altijd lastig met wat ze aanmoeten.. koorts of niet. Geef je paracetamol ivm de koorts? Ik deed dat wel voor de nacht, maar dat is ieder z’n eigen keus. 
Mij werd altijd gezegd dat je in t nekje moet voelen, als dat niet koud of gloeiend aanvoelt zit je goed. Anders dat als ze wat dieper slaapt doen? 
 
Jaa ik had echt precies hetzelfde een maand geleden.
Ik heb toen een korte mouwen romper gedaan met een slaapzak (3.5 tog) en een lakentje (was meer om haar nog een beetje strak in te stoppen in haar bedje). Dit leek goed..
Maar het verschilt ook zó erg per kindje.
Wat je nu hebt klinkt in mijn oren best prima.Komt ze in de nacht sowieso nog voor een voeding? (Of misschien wordt ze sowieso een keertje extra wakker vanwege wat onrust door de vaccinaties) Dan kun je altijd nog even voelen hoe ze dan voelt qua temperatuur. ☺️
 
Ja precies, het laken vooral voor het strakkere gevoel voor de overgang van inbakeren naar slaapzak. ;) De slaapzak is 3,3 TOG dus dan zitten we ongeveer op hetzelfde.
We hebben haar net wakker gemaakt voor de voeding en ze voelt iets warmer dan normaal maar niet klam. Dus ik denk dat we het zo proberen. Ze krijgt geen nachtvoeding meer maar ik ga vannacht nog wel een keer checken. ;)
Bedankt allebei!
 
Terug
Bovenaan