Slapen na voeding

<p>Onze zoon is 4 weken en we hebben een vast ritme qua voeden: verschonen, voeden en dan slapen. Ik geef borstvoeding op verzoek.</p><p>Hij drinkt ongeveer 30 minuten en daarna duurt het 30 tot 60 minuten om hem in slaap te krijgen. Hij heeft veel last van krampjes na het voeden en hij slaapt ook niet gemakkelijk in. Ik kan hem niet wegleggen in zijn wieg of nestje als hij niet slaapt. Hij kan alleen weggelegd worden als hij al in diepe slaap is. Herkent iemand dit probleem? Is hij hier nog te jong voor? Tips zijn welkom :)</p>

Heel herkenbaar hoor. Heeft bij ons ook weken geduurd voordat we hem wakker in zijn bedje konden leggen en hij ging slapen. De eerste weken wilden hij alleen maar overdag bij ons slapen. Veel advies gevraagd en iedereen zei dat het vanzelf overgaat (al geloofde ik dat toen niet), maar het gaat vanzelf over. Hij had echt geborgenheid nodig en van de 1 op andere dag werd hij onrustig bij ons mer slapen en hebben we hem in zijn bed gelegd. Het heeft wel even geduurd voordat hij het accepteerde, maar we merkten dat hij daar wel echt de rust vond op zijn eigen kamer. Dus we hebben volgehouden en nu slaapt hij elk slaapje heerlijk in zijn bedje en weet hij ook waar hij aan toe is. Dus, het komt vanzelf ?. Succes!

Hoi hoi, wellicht zou je het ritme om kunnen draaien naar voeden, verschonen, even knuffelen (een aantal weken verder komt hier spelen bij) en hierna slapen. Van slapen krijgen de meeste kleintjes trek, na het voeden weer wat energie die ze weer kunnen gebruiken als ze steeds langere wakkertijden hebben, waarna ze weer lekker kunnen gaan slapen. De krampjes zijn heel vervelend en sneu ? moeten jullie even door heen. Als je voedt na het slapen en hij de krampjes eerder heeft, slaapt hij misschien ook wat makkelijker in? Het slaapje komt uiteindelijk vanzelf zoals hierboven ook beschreven ? lekker veel bij jullie houden en af en toe zou je het kunnen proberen om hem in zijn eigen bedje te laten slapen, zodat hij uiteindelijk ook aan die slaapplaats went. 

Hi,

hier ongeveer hetzelfde, met baby van 5 weken. Ik doe voeden, verschonen, ‘spelen’, slapen. Snachts laat ik het spelen weg en soms is verschonen en voeden andersom (of verschonen tussen twee borsten door). Overdag kan ik hem meestal niet wegleggen, s nachts gaat het gelukkig wel goec maar doe ik er idd wel een uur over om hem in slaap te krijgen. In slaap vallen doet hij altijd in onze armen en leg hem nooit wakker in bed. Ik denk dat het nog wel komt eneg me er voor nu bij neer dat het zo gaat. Probeer hem wel regelmatig overdag weg te leggen om te oefenen, in de kinderwagen of wiegje in de woonkamer. Soms kykt het, soms ook niet. Wij gebruiken trouwens snachts een inbakerslaapzakje van Woombie, waardoor hij soms wel 6 uur achter elkaar slaapt snachts. Overdag gebruik ik hem soms, maar meestal lukt het niet omdat hij wakker wordt als ik m aan wil doen. Lang verhaal, niet echt tips haha maar wel herkenning. Ik denk dat t wel komt en dat onzs kleintjes geborgenheid zoeken bij hun mama/papa.

Ik heb sinds gisteren een kipkep warmte 'kruikje ' gevormd om over de buik heen te leggen. Ons mannetje heeft de afgelopen 2 weken nog niet zo rustig geslapen als nu! Ook een slaapzakken gehaald ipv een losse deken zodat hij niet wakker word als hij met de benen trappeld. Moest daarstraks gewoon even kijken of alles wel oke was met m omdat hij normaal allang in paniek  was wakker geworden en tussen ons in lag.

Vannacht 2 uur gedaan over het weer in slaap krijgen en 2 enorme poepluiers.. :( Maar vanmorgen na de ochtendvoedinh van 7:30 weer om 9:00 in bed gelegd in zijn Woombie en hij heeft zelf geslapen tot 10:00! Dus ik heb zowaar kunnen douchen en ontbijten :) :) Meestal zet ik hem wakker bij me in de badkamer. We blijven oefenen!

Wat een herkenning! Onze zoon van 4 weken slaapt snachts na zijn laatste fles beter als we hem daarvoor in bad doen. Dus lekker even in badje dan flesje en dan slapen.Hij ontspant dan helemaal en slaapt daardoor makkelijker in meestal met een half uurtje. Ook heeft hij rond die tijd vaak krampjes die ook verminderen door het badje. Misschien is dat nog een idee voor de nacht als ze dan lastig willen slapen.  De kipkep kruik is hier ook een succes hij kan zijn krampjes er beter mee aan. Ik leg het kruikje bij het inslapen vaak ook op zijn buikje bovenop de deken. Dit kregen we als tip omdat het dan lijkt door de druk alsof hij een hand op zich heeft.
Overdag loop ik er ook tegenaan dat hij niet wil slapen. Wel op schoot lekker tegen je aan maar niet in bed box of babynestje. Hooguit soms 20 minuutjes.maar niet lang genoeg om zelf ook even bij te kunnen tanken.
Want jeetje soms denk ik hoe hou je dit vol al die gebroken nachten en dan overdag geen tel rust omdat hij niet wil slapen. 

Terug
Bovenaan