Slapen naar nacht voeding

<p>Hallo allemaal </p><p>Mijn zoon is nu 6weken oud en als hij zijn nacht voeding heeft gehad tussen 3:00 - 03:30 is hij klaar wakker en slaapt niet meer in. </p><p>Eerst moest ik er 2x per nacht uit omdat het ritme zo was. Ik heb een beetje met uren geschoven omdat ik dat wat fijner vond. Onze zoon doet het daar op goed. Hij heeft er nooit problemen mee als je iets met tijdstippen gaat schuiven. Als er maar 4uur tussen blijft. Maar vanaf het begin al slaap hij na zijn laatste voeding voor de ochtend niet meer in. Ik heb van alles geprobeerd. Bij me houden , in zijn eigen wieg, liedjes zingen, in slaap weigen...eigenlijk alles wel. </p><p>Overdag is hij goed wakker en neemt hier en daar een lekker dutje tussen door. Hij is altijd vrolijk. Totaal geen huil baby en knuffeld graag. </p><p>Nu na 6weken breekt het mij wel redelijk op. </p><p>Heeft iemand tips ? </p>

Het lijkt er dus op dat hij er zelf geen last van heeft? 
Zie je moeheid signalen? Gapen, oogjes wrijven? Hoe lang duurt het voordat hij weer in slaap valt uiteindelijk?

Het ritme is zo : 
Om rond 19:30 gaan we lekker in bad of lekker onder de douche net paps (gebeurd maar 2x per week omdat anders zijn huid te veel uit droogt) 
De andere dagen was ik hem gewoon. Ik smeer hem lekker in met olie. En dan krijgt hij om 20:00  een fles. Dan leg ik hem in zijn wieg. Met een slaap liedje die hij altijd heeft en een sterren projector. 
Hij slaapt dan gelijk. 
Dan krijgt hij nog wat extra's voor de nacht rond 23:30 ( die heeft hij ook wel nodig , hij drinkt dan ook redelijk) 
Dan komt hij rond 3:30 weer voor een flesje. Die drinkt hij ook goed leeg (hij krijgt nooit te kort want ik maak altijd net wat teveel zodat als hij een paar slokjes meer wilt pakken dat ook kan doen) 
En dan komt het. Hij is klaar wakker. Dat duurt dan tot half 6 in de ochtend. Maar slaapt dan tot 8uur uit 

Heel herkenbaar, dit was bij ons ook een tijdje zo. Tussen 4 en 6 niet willen slapen en daarna, als het tijd is om de dag te beginnen weer in slaap vallen. Hij lag bij ons altijd gewoon vrolijk wakker te zijn, beetje brabbelen enzo. En ook hiervoor geldt; het is een fase ?
Over een weekje (of 2) gaat het vast weer anders dan het nu gaat ?

Bij ons scheelt het dat we alles in het donker doen en niet praten. Wanneer er een lamp aan staat of je zegt iets, wil ons zoontje niet meer slapen( hij is nu 13 weken) 

Oké Tamara 
Dan weet ik dat ik in ieder geval niks verkeerds doe. 
Ook onze zoon blijft inderdaad brabbelen en miemelen. Opzich wel leuk hoor. Elke week hoor je dat hij nieuwe geluidjes gaat maken Hihi 
Dat is wel een van de voordelen dat ze bij je op de kamer slapen. 

Oké Tamara 
Dan weet ik dat ik in ieder geval niks verkeerds doe. 
Ook onze zoon blijft inderdaad brabbelen en miemelen. Opzich wel leuk hoor. Elke week hoor je dat hij nieuwe geluidjes gaat maken Hihi 
Dat is wel een van de voordelen dat ze bij je op de kamer slapen. 

Terug
Bovenaan