slapen ? of meer het gebrek daaraan.

hoi hoi,

ik ben nu 26 weken ver en sinds een week loop ik al vanaf een uur of 5 's morgens rond te spoken. en 's nachts ben ik vaak wakker. ook omdat ik zulke drukke dromen heb, maar ook gewoon heel licht slapen.

terwijl ik normaal gesproken een gat in de dag kan slapen.

hebben jullie dit ook?

jaaaa, heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik droom als een gek en slaap ook super licht. Ben veel wakker en moet er dan ook nog steeds uit voor naar de wc te gaan. Vreselijk. 'sMorgens ben ik vaak nog net zo moe als 's avonds.
Normaal slaap ik ook super goed, maar helaas nu niet. Soms doe ik overdag wel eens een dutje, als ik echt helemaal op ben.
Gelukkig gaat dat dromen enzo wel weer over als je bent bevallen...maar dan komen er nog veel meer gebroken nachten aan....zal wel weer even duren voordat ik lekker kan slapen.
Oja, het slapen op mijn buik mis ik ook echt. En als ik op mijn zij slaap, begint er eentje heel hard te stampen af en toe, precies waar ik lig...hihi. Is wel lief maar niet zo goed voor mijn slaap.

Ook ik herken het hoor.
Veel dromen en licht slapen. En enorm zweten 's nachts.
Normaal gesproken ben ik ook echt een uitslaper, maar nu ben ik er om 8 uur al uit op een vrije dag.

Ooo wat herkenbaar. Mis dan echt m'n middag dutje op zijn tijd.
Toen ik van ons eerste zwanger was, ging ik s'middags lekker even op bed liggen lezen als ik vrij was of gewoon zitten lezen of zo, maar daar kom ik niet aan toe met zoon lief die rond loopt te rennen en s'middags niet meer slaapt.
Soms ook echt het idee dat ik wel een dag moet slapen om bij te komen.
Ja en dromen doe ik ook als de beste, en dan allemaal van die vage dingen....
Maar ja het hoort er bij zeggen we dan.
En wat de gebroken nachten straks betreft, heb ik liever dan dit 100x wakker, weer naar de wc en dromen. Dan word je wakker om te voeden maar slaap je wel gelijk weer ernaar, en rust je toch met je korte slaapjes.
En nu lig ik lang wakker voor ik weer slaap en word nog doodmoe wakker.
Dus ja het is altijd wat, wen er alvast maar aan.
Het is voor een goed doel.

Liefs Rianne

Heel herkenbaar. Gelukkig slaapt mijn dochter van 2 nog zo'n 1,5 tot 2 uur per middag. Dan kan deze mama nog even een uiltje knappen. Maar op mijn drie werkdagen en in onze drukke verbouwingsweekenden komt er helaas niets/weinig van een tukkie.
Het is wel een 'goede' voorbereiding op de periode van gebroken nachten doordat de baby 's nachts komt.
Een tip: pak echt je rust als je kan!!!!!!

groetjes

JAAA heel herkenbaar! 's Nachts slecht slapen en oooo zo moe weer wakker worde. Telkens naar de wc moeten en dromen, over de engste en raarste dingen! Grumpf!!! Af en toe is het om zot van te worden, idd liever de gebroken nachten als de kleine er is dan dit! :)

Liefs

Ben 26 en halve week zwanger en moet afkloppen zie ik..
Ik slaap als een roos! kom alleen wat slechter in slaap , maar als k dan wat later na bed ga ben k zo weg haha.. en heb het geluk dat ik nog steeds met gemak tot half 11 ken slapen...
Moet er dan wel standaard om half 8 1 keer uit om na de wc te gaan..

Hier nog een slechte slapen, vooral na de eerste toilet ronde. Ik moet zeggen dat ik nu al een stuk beter slaap nu ik een huis gekocht heb. Minder zorgen, betere nachtrust. Wat ik wel elke avond doe voor dat ik ga slapen is de muzieknijn op mijn buik leggen en deze twee keer af laat spelen. Hierdoor herkent het kindje het melodietje en is er al aangewend dat ik daarna rustig wil gaan slapen, waardoor ik tegenwoordig bij het horen van het muziekje zelf ook in slaap valt. Misschien een tip voor de slechte inslapers!

Ik zeg alvast welterusten!

Groetjes!

Terug
Bovenaan