Slapen onder deken ipv slaapzak

Hoi,

Hier een oktober2010 mama. Ons dochtertje is nogal een beweeglijk typje. Daarom heeft ze in de afgelopen (bijna) 2 jaar in alleen een slaapzak geslapen omdat ze het hele bed door gaat. Hier gaat ze nu alleen binnnekort niet meer inpassen en tzt gaat ze ook naar een groter bed met een dekbed. Nu slaapt ze sinds een paar dagen met een pyama onder een deken. Die pyama hadden we eerst niet aan gedaan maar ze kruipt dus het hele bed door voor ze in slaap valt. Hoe is dat bij jullie kindjes en wat doen jullie er tegen?

Ik zou er voor kiezen om een grotere slaapzak te kopen, die heb je ook in 104cm.
Wij hebben ook zo`n draai-kont en voorlopig ligt hij nog prima in z'n ledikant, met slaapzak.

Ik denk dat je er weinig tegen kan doen.

Hier een Draaikont van-heb-ik-jouw-daar!

Hema verkoopt (ook winter met afristmouwen!) slaapzakken met als grootste maat 86-104 en bij Prenatal hebben ze 110cm als grootste maat.
Warren heeft nu kledingmaat 86/92 en deze slaapzakmaat kan hij echt nog wel even mee vooruit.

Nee, lakens en dekens of een dekbed komt vast wel een keer, over een jaar ofzo...

X
Evje

Hey,

Onze dame gaat haar grote mensen bed ook door. Toch ligt ze meestal grotendeels onder de dekens. Als wij naar bed gaan leg ik haar altijd weer even goed.

Liefs,

T

Hoi,
Nog geen ervaring met een groter bed. Ons meisje blijft redelijk liggen.. Slaapt nog in haar ledikant in een slaapzakken onder een laken+dekentje.. Het wil eens voorkomen dat ze er helemaal onder weg ligt, dan stoppen we haar gewoon weer in. We kijken 's avonds vaak wel een paar keer bij haar een voordat we op bed gaan laatste check :) Ik denk dat een groter bed + het liggen in pyjama onder een dekbedden een kwestie is van wennen.. Ik zou 's avonds wat vaker even kijken, dan kan je haar direct weer lekker instoppen als ze onder de dekens weg is gekropen& voorkom je dat ze teveel afkoelt (gaat nl best snel met kleintjes, ook deze leeftijd).

Succes in ieder geval!

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Grappig om te lezen hoe iedereen het doet. We hebben besloten om toch maar te blijven laten wennen aan een deken zonder slaapzak en inderdaad een paar x te kijken. Meestal kruipt ze er dus onderuit. Ze slaapt in ieder geval wel gewoon goed door.

Terug
Bovenaan