Slapen op beer

<p>Even een vraagje. Mijn dochter is 15,5 maand en slaapt sinds een paar maanden met een grote beer, lees groter dan zijzelf, in bed. Dit hebben wij sinds de zomer gedaan omdat ze dan beter slaapt. Voelt zich meer geborgen denk ik. <br />Nu valt me op dat ze steeds vaker echt op de beer slaapt. Dat ze m een soort van knuffelt. Meestal valt ze op de beer in slaap en draait ze er na een tijdje van af en slaapt ze plat zeg maar. Ik vraag me af of dit kwaad kan. Kindjes slapen niet voor niks zonder kussen dus ik dacht er zo eens over na of dit misschien schadelijk kan zijn voor haar lijfje. Iemand ervaringen?</p>
 
Ja geen idee eigenlijk. Wanneer beginnen ze met een kussen te slapen? 
Ik merk dat mijn dochter ook altijd graag haar hoofd op een kussen legt (Bij ons in bed en op de bank).
Ze slaapt nu nog prima zonder kussen. Maar wel met 3 knuffels in bed haha (wel kleintjes hoor) maar vraag me wel af vanaf wanneer je dat ongeveer gaat gebruiken bij ze.  
Ze is nu 17 maandjes oud.
 
Ik denk dat het weinig kwaad kan hoor, op deze leeftijd! Ze is groot genoeg om niet in de beer te ademen en gewoon lucht te krijgen, zeg maar.
Wat betreft dat kussen: mn oudste dochter ging met precies 2 jaar over naar een peuterbed. Eerst zonder kussen. Maar ze sliep ineens zo onrustig en haar hoofd lag gewoon niet lekker, leek het. Toen ze 2 jaar en 2 maanden was, een kussen gekocht en ze sliep gelijk weer beter. Dus ineens was ze er aan toe ofzo!
 
Ik zou hier persoonlijk voorzichtig mee zijn!
Kan de warmte voldoende uit haar lichaampje?
Wanneer ze met haar neusje in de beer drukt, krijgt ze dan genoeg lucht?
15 maanden vind ik nog erg jong voor een kussen of zo'n grote knuffel.
Wiegendood is gelukkig steeds minder van deze tijd, en boven het eerste levensjaar neemt de kans aanzienlijk af... maar het zal je maar overkomen :(
 
Als je vermoed dat ze een kussen fijn vinden, kun je het kussen ook nog onder het matrasje leggen. Dan ligt het hoofdje wel wat hoger, maar geen risico's. Over de beer zou ik idd zelf even kritisch kijken hoe erg ze er in ligt met haar gezichtje etc. Kussen wordt idd niet voor niks afgeraden, maar dat is wel een andere vorm.
 
Terug
Bovenaan