Slapen op de buik

Hoi,
Mijn zoontje Dries is 4 weken oud, en wil alleen op zijn buik slapen. Nu zeggen ze dat je dan veel meer kans hebt op wiegedood. Maar als hij op zijn rug of zij ligt, slaapt hij niet. En dan bedoel ik helemaal niet. Dan ligt hij te kijken in het beste geval, en laat ik hem dan een tijdje zo liggen dan gaat hij krijsen. Hij is voor de rest heel lief hoor, want als ik hem op zijn buikje leg, slaapt hij onmiddellijk, maar hij wordt wakker als ik hem probeer om te draaien. Wat kan ik hieraan doen? Ik word er helemaal wanhopig van als hij de hele tijd huilt, vooral `s nachts dan. Maar ik wil hem ook niet `s morgens in zijn bedje vinden, gestikt of zo... Of kan het dan toch niet zoveel kwaad? Ik heb zelf altijd op mijn buik geslapen en doe dat nu nog. Ik durf hem eigenlijk niet op zijn buil te laten slapen, maar dat is blijkbaar de enige manier om hem stil te krijgen. Kan iemand mij helpen?
 
ik hoor veel goeie verhalen over inbakeren, misschien voelt dat voor hem wat veiliger. De hele tijd huilen is natuurlijk niet leuk, maar op de buik slapen? ik weet het niet hoor, het wordt niet voor niets afgeraden. maar ja je moet wel wat natuurlijk. Overleg anders even met het consultatieburo over dat inbakeren, je kunt het altijd proberen.

succes sandra
 
Hallo,

Mijn zoontje wilde vanaf een week of 4 ook ineens niet meer op zijn rug slapen. We hebben hem toen op zijn buikje gelegd en hij sliep heeerlijk!!!
We hebben hem vanaf die tijd alleen nog maar op zijn buikje laten slapen inmiddels is hij al bijna 8 maanden!
Mijn advies is laat je baby slapen zoals hij dat zelf het lekkerst vindt!
Ik maakte me eerst ook een beetje zorgen ivm wiegendood maar dan lag hij zo lekker vredig te slapen, dat was me vbeeeel meer waard!Succes
 
mijn dochter slaapt ook sins kort op haar buik. ik leg er vaak goed maar zodra ik me kont keer leg ze weer op de buik dus laat ik het nou maar gaan, zorg gewoon dat er niks in bed ligt waardoor ze kunnen stikken en gebruik een deken en slaapzak dan zal het vast allemaal wel meevallen, mijn dochter is overigens nu 9 maanden
 
Mijn zoontje van 10 maanden heeft ook vanaf het begin op zijn buik geslapen en sliep dan als een roos, hellaas sliep ik dan niet omdat ik ook bang was voor wiegendood. Toen heb ik een angel-care babyfoon gekocht waarbij het alarm afgaat als je baby stopt met ademen of geen beweging meer voelt van het bedje. Sindsdien slapen we allemaal lekker rustig. Mischien is dit ook wel een geruststelling voor jou?

Groetjes Saskia
 
is zo'n kussen niet handig, zodat ze op hun zij blijven? ik denk dat je het gauw voor elkaar hebt dat ie slaapt, ook al huilt hij misschien de eerste tijd enorm, hij slaapt vast wel als hij moe is - niet gemeen bedoelt. Mij lijkt het wel eng, op de buik slapen , maar ik weet 't ook niet hoor...
 
ijn zoontje heeft de hele 2de maand op zijnbuikje gelegen. Hij wilde ook niet op zijn rugje liggen. 's Nachts overigens wel. Ik durfde hem dan niet op zijn buikje te leggen.
's Middags viel hij vaak na de voeding inslaap bij mij op mijn buik. Daardoor ben ik hem op zijn buikje gaan leggen omdat hij anders wakker werd. Dat ging goed, ik ging regelmatig kijken of het nog goed ging. In zijn 3de maand is hij gewoon weer op zijn ruggetje gaan liggen. Nu, inmiddels is hij 5 maanden, draait hij zichzelf om en ligt dan soms op zijn buikje te slpaen. Dat heb je gewoon niet in de hand denk ik. Dus dat laten we maar zo. Wel leggen we hem weleens in zijn slaapzakje, dat helpt wel. Alleen dan nog krijgt hij het voor elkaar om zich om te draaien.

Dus ik denk, volg je eigen gevoel!!
 
mijn zoontje is nu 3 mnd en wil van af z'n geboorte op zijn buik li9ggen ik heb dat in het begin ook niet gedaan ik legde hem weg in een zijsleper dit ging s'avonds altijd prima maar sinds kort wil hij savonds niet meer in een zijslaper en ook niet op zijn rug dan is het echt brullen geblazen dus leg ik hem in de voor avond op zijn buik en kijk ik regelmatig even bij hem en als hij om 2300 zijn laasts voeding krijgt voed ik hem al slapend op zijn kamer en als ik hem dan terug leg,leg ik hem in zijn zijslaper hij slaapt dan toch en heeft het dan niet meer in de gaten dat hij op zijn zij ligt en dan slapen wij ook rustig dat is ook belangrijk toch?
Op de dag ligt hij ook op zijn buik in bed ook dan kijk ik regelmatig of alles nog oke is.
succes ermee groetjes.
 
Terug
Bovenaan