Slapen op de creche

A

Anoniem

Guest
Hallo forumbezoekers!

Ik ben niet zo bekend met het meepraten op dit forum, maar lees altijd aandachtig de discussies, tips, goede raad en harten onder riem!

Nu heb ik zelf een vraag:
Mijn zoon van (bijna) acht maanden wil niet zo goed slapen op de creche. Dat heeft hij van begin af aan wel gehad, maar ze hadden daar een schommelwieg en daar sliep hij wel heerlijk in. Nu kan hij daar niet meer in (onveilig) en proberen ze hem wel weer in bedje te rkijgen, amar helaas nog zonder resultaat. gevolg is wel dat hij zoals vandaag over de hele dag misschien maar een half uurtje slaapt!!! Normaal thuis (en voorheen dus in de schommelwieg op de creche ook) slaapt hij zeker 3 tot 3 1/2 uur gedurende de dag. Beetje groot verschil!

Herkent iemand dit of is er iemand die misschien tips heeft hoe hiermee om te gaan???

Groetzzzz
Mama van Finn

Hoi,
Ik begrijp dat de schommelwieg gevaarlijk voor hem is nu..
Misschien dat ze een rustig plekje voor hem kunnen regelen op het kdv?
Een knuffel mee van thuis, een tshirt meegeven, waar je zelf in hebt geslapen, een muziekje mee van thuis??
Ja het blijft altijd lastig kids die niet willen slapen op het kdv.
Je kunt ze niet dwingen he?
Ik werk zelf op een kdv, en gelukkig slaapt mijn dochter wel netjes twee tot drie keer, en gemiddeld is dat bijna 3 tot 4,5 uur overdag, ze is van 18-07-07..dus mag niet klagen..
Het is zeker niet leuk een oververmoeid kind mee naar huis te krijgen, maar ik zou de leidster van de groep een keer uitleggen [ of misschien zelf eens proberen hem op kdv naar bed te doen??]hoe het naar bed gaan ritueel thuis gaat, en dat zoveel mogelijk proberen na te doen??
Nogmaals het is makkelijker gezegd dan gedaan..
Praat iig met ze, lijkt me een goed begin.
Veel succes, Rina

Hai.

Lune slaapt wel op het KDV, alleen ook niet zoveel als thuis. Ik geef het slaapspeentje en het slaapknuffeltje mee van Lune. Dan wil ze wel slapen.
En verder, tja, als ze niet willen slapen, dan slapen ze ook niet. En als hij thuis wel goed slaapt, zou ik me niet teveel zorgen maken.

Groetjes Jolien

Hallo mamavanfinn,

Nou, hier hetzelfde probleem. Nout (25-07-07) slaapt dus ook echt niet op het kdv.
Hooguit een paar hazeslaapjes maar dan alleen als hij na de fles of tijdens het spelen in de wipstoel in slaap valt.
Ik heb er thuis helemaal geen probleem mee om hem in bed te leggen! ik leg hem zelfs wakker weg en hoor hem dan niet eens meer!

Nou heb ik me ook heel lang druk gemaakt hierom. Maar je doet er blijkbaar niets aan. Het lukt gewoon niet. Als ze hem met hetzelfde ritueel in bed leggen als thuis, breekt hij de tent af! Jammer, maar dan maar niet! Als hij om kwart voor vijf thuiskomt krijgt hij eerst eten en gaat daarna nog een uurtje slapen.

Nout gaat 3 dagdelen naar het Kdv en hij hoeft dus alleen op woensdag daar te slapen. Dus voor één dag zou ik me niet druk maken, tenzij finn vaker gaat.... Helaas dan heb ik geen oplossing!

Je staat in ieder geval niet alleen!!

Groetjes Anne

Hoi mama van Finn,

Hier het zelfde probleem. Of eigenlijk maak ik er geen probleem meer van. Hidde heeft vanaf het begin niet goed geslapen op het kvd. Gelukkig zijn het maar 2 dagen en niet achter elkaar. Hij blijft er vrolijk onder en slaapt de volgende dag thuis wel weer wat meer. Er zijn dagen dat Hidde helemaal niet slaapt, terwijl er thuis dagen zijn dat ie 's morgens 2 uur en 's middags nog 3 uur slaapt.
Je kunt ze moeilijk dwingen te slapen, dus stop met je zorgen maken.

Groetjes Lynn

Dank voor jullie reacties. het is toch fijn om te weten dat dit niet uitzonderlijk is. Maar ja, Finn is onze eerste, dus nog een hoop te leren!  
Finn gaat wel drie hele dagen naar het KDV, duzzz. En ja, thuis is er geen enkel probleem. Op het KDV schijnt hij ook echt hardgrondig te huilen als hij moet slapen, heb ik hem thuis nog nooit horen doen!!

Inderdaad, we geven ons er maar een beetje aan over. Hij is verder goed gezond en supervrolijk, dus ik heb er kennelijk meer last van dan hij.

Nogmaals dank!

Groeten
Thea

Mijn dochter van acht maanden gaat eenmaal per week na het kdv en slaapt hier ook niet best. De laatste twee keer zelfs eenmaal een slaapje van anderhalf uur. Tot twaalf uur dus. Als ik er dan om half zes ophaal gaat het nog, maar om zes uur gaat echt het lichtje uit, dus vroeg naar bed. Slapen in een bedje doet ze daar niet. Als ze een ander kindje hoort is ze nl. gelijk wakker. Daarom leggen ze haar in de kinderwagen in de gang. Daar is het wel rustig. Dan slaapt ze in ieder geval nog anderhalf uur.
Het is niet anders.
Succes

Terug
Bovenaan