Slapen op de dag

Hi allen,

Onze baby van bijna 8 weken heeft 20-30 minuten minimaal nodig om in onze armen in slaap te vallen.

Hierna vind ik het erg lastig om hem weg te leggen, omdat hij dan vaak direct weer wakker is of na enkele minuten al.

Ik zou graag enkele dutjes op de dag mijn handen helemaal vrij hebben, zonder draagzak. Ik hoor en lees dat slaap blokjes van 20-60 (zelfs 75! ) minuten op de dag haalbaar moeten zijn. Hij kan nog niet zelfstandig vanuit de box/cosleeper in slaap vallen. Hebben jullie tips? En ook waar je baby op de dag slaapt en hoe lang?

Even 20 minuten wachten, vanaf het moment dat de baby in slaap valt. Niet korter, niet te veel langer. Dan zit de baby op het diepste punt van de slaapcyclus.

Zo jong niet zelf in slaap kunnen vallen is heel normaal. Meestal kinds afhankelijk en weinig te maken met de technieken van laten slapen.

Zoals hierboven aangegeven kan je wat langer wachten met wegleggen. Of juist vlak voor het echt in slaap vallen neerleggen maar nog wel langer je hand op de buik zodat jouw nabijheid te voelen is.

Hoe slaapt je baby in de kinderwagen? Kan hij/zij dan wel zelf in slaap vallen terwijl je wandelt?

Mijn zoontje (nu 2) wilde ook altijd alleen bij mij slapen. Ik legde hem dan in de kinderwagen en rolde hem heen en weer of ging buiten wandelen tot hij in slaap viel. Tot 3 maanden ong dit gedaan ( tot bemoeienis van mensen in mijn omgeving...moet in eigen bedje blah blah, niet naar luisteren).

met 4 maanden ging hij naar zijn ledikantje in eigen kamer. Ik had eerder al een knuffel gekocht met geluid er in. Melodieën van slaap liedjes en hartritme. 1 melodieetje had de voorkeur bij mijn zoontje. Die legde ik helemaal boven in zijn bedje, snachts haalde ik het voor de zekerheid weg. Toen hij het bedje doorging lag het meteen op de kast.

Verder heb je ook nog op YouTube white noise, geruis zoals in de baarmoeder. Daar kwam mijn consultatiebureau mee. Helaas werkte dat bij mijn zoontje niet.

De geluidjes van je baby herkennen. Ik had er eerst ook moeite mee maar uiteindelijk rol je er van zelf in. Deze had ik dus destijds ook als tip gehad.

Link kopiëren en plakken bij Google.

Terug
Bovenaan