Slapen op dezelfde kamer; mama, dreumes en baby

<p>Goedenavond,</p><p>Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die samen met een dreumes en pasgeboren baby op 1 slaapkamer slapen. De wachttijden voor een woning zijn bizar! Ik ben al jaren opzoek. </p><p>In december komt de baby al en dan zal mijn dochter 15 maanden zijn. Gelukkig slaapt ze tegenwoordig door. Ik heb altijd een white noise apparaat aanstaan. Ik ben van plan om er 2 aan te schaffen die keihard gaan, deze gaat niet zo hard. Ook staat haar bedje nu nog naast mij. Die gaat naar de andere kant van de slaapkamer, zodat de baby naast mij kan in een wiegje.  </p><p>Ook komt de commode straks naast mijn bed, want ja baby’s die moeten natuurlijk worden verschoond in de nacht en er gebeuren zat ongelukjes. ik ben zo benieuwd…</p><p>Want een baby kan nog al eens krijsen. Zeker in het begin met verschonen …. Heb nu al medelijden met me dochter. Maar het is niet anders.     </p><p> </p><p> </p>
 
Hier helaas het zelfde..

Dreumes 13 maanden oud baby 2 weken oud.
Wat wij gedaan hebben is ledikant bed van mijn oudste zoon achter in het slaapkamer gedaan, wij hebben een ledkant, comode, kast in een gekocht om ruimte te besparen.

Onze slaapkamer is 19m2 tot nu toe gaat alles goed, in de eerste week huilde mijn kleinste veel door krampen maar nu huilt die minder.

Onze oudste is nog wel aan het logeren bij oma en opa, maar als die straks terug is dan weet ik wel dat het goed gaat zo niet hebben wij ook een woonkamer met een grote bank.
 
Hier hebben we 2 slaapkamers en onze 2 dochters slapen samen op 1 kamer. Leeftijdsverschil is 21 maanden, ondertussen zijn ze 2 en bijna 4. Dit gaat nu al 2 jaar zo en het gaat best goed!

Mijn ervaring is dat de oudste er wel aan went (ze moet wel haha) en ze worden amper wakker voor elkaar. En soms zegt de oudste s ochtends: Ik heb 'm zusje wel horen huilen hoor, maar dan slaap ik gewoon weer. Midden in de nacht hoor ik haar ook wel eens praten tegen haar zusje: ga maar lekker slapen, ik ben bij je. Zooooo schattig!! Dus het is ook heel leuk dat ze samen slapen!

En ja, er zijn ook nachten geweest dat ze beiden klaarwakker waren en ze beiden krijsend in hun bed zaten. Niet grappig. Maar dat hebben we ook weer overleefd, en dit kun je toch ook niet voorkomen als ze beiden apart slapen want dan hoor je 's nachts ook gewoon veel geluid in huis als er iemand wakker is op de kamer ernaast.

Dus ik denk dat je je weg er wel in vindt, ook al is het niet ideaal. Maar de kinderen wennen er echt aan en het is ook heel gezellig. Succes!
 
Wat vervelend dat je zo moet behelpen op 1 kamer! Hier heeft iedereen een eigen kamer, maar wordt m’n zoontje van 2 alsnog vaak wakker van z’n zusje van bijna 9 maanden.. hier helaas een heel slecht slapende baby en als we er gek van worden, leggen we haar in een campingbedje in de keuken, zodat we er wel naartoe kunnen maar ze in elk geval niet steeds haar broer wakker krijst. Het ene kind slaapt lichter dan de ander, dus dat is hier gewoon pech. We hebben ook met white noise gewerkt, het apparaatje heeft ook een stand met muziek dus die gebruiken we nu inmiddels. In de tijd dat de baby op onze kamer sliep, werd ik wel regelmatig zelf gek van dat geluid, dus ik zou wel even kijken of je dat al wil aanwennen als het misschien niet nodig is.. succes!
 
Terug
Bovenaan