Slapen op je buik...

Hallo dames,

Sinds ik zwanger ben is de meest lekker slaaphouding op mijn buik, normaal doe ik dat zelden.... Maar ik ben nu 16w2d en mijn buik is al flink gegroeid en maak me zorgen dat ik de baby plet wanneer ik op mijn buik slaap, weet dat t een maf idee is maar maak me toch zorgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

x Hanneke
 
Hoi Hanneke,
Ik ben nu 27 weken zwanger en slaap ook nog op mijn buik, nou ja, er helemaal "op' lukt echt niet meer, maar met 1 been opgetrokken en een beetje op mijn zij, snap je het nog?
Ik ben zwanger van mijn 4e en ook bij de anderen heb ik op mijn buik geslapen. Ze zijn er niet uit gekomen als een mopshondje!! haha!
Hopelijk stelt het je een beetje gerust!
Enne, uiteraard nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, lekker genieten!!!
Liefs,
 
hoi,
ik ben 35 weken en ik wordt ook nog wakker op me buik.
bij me 2de heb ik al die tijd gewoon op me buik gelegen,alleen ik merkte dat er flink uitgerekt werd als ik op stond.als het niet fijn is dan merk je dat vanzelf wel hoor.
ik ligt nu ook tegen een kussen aan.gewone hoofd kussen heb ik toch het gevoel dat op me buik lig.ik kan niet op me rug slapen.
ja en soms lig op me buik.kind is beschermd daar binnen dus maak er niet druk om.
gr marjan
 
Je voelt het vanzelf wel, als het niet goed meer voelt moet je het niet doen. En als je je kindje straks voelt dan geeft hij/zij het echt wel aan als ze het er niet mee eens is hoe je ligt!

Mocht je last hebben van bekkenklachten, dan is het trouwens niet verstandig om half op je buik te liggen (met een been opgetrokken zoals hierboven al beschreven is), omdat je opgetrokken been dan erg naar een uiterste stand geduwd wordt.

Slaap lekker! ;-)

Irene
 
Zolang het lekker ligt, kan je gewoon op je buik slapen. Na een tijdje merkte ik bij mijn eerste twee zwangerschappen dat het echt niet lekker meer lag en dan ging ik vanzelf op mijn zij slapen.
 
@irene79,
er valt altijd wel weer wat te leren, ik heb bij mijn eerste bekkeninstabiliteit gehad, bij de 2e een beetje en de 3e nauwelijks.Nu dus zwanger van de 4e, nooit geweten dat mijn slaaphouding daar niet goed voor is.Maar wel lastig te veranderen, want voor mijn gevoel kan ik àlleen zò in slaap vallen...
Maar bedankt voor het advies!
Groet,
 
hoi irene,

dit is me 3de zwangerschap met zware bekkeninstabiliteit.
heb het nooit langer als 20 weken kunnen werken.
maar net wat zeggen je kan je slaaphouding niet zomaar veranderen.ik heb van de week me voedingskussen tussen me knieen gelegd,maar echt fijn was het niet.
ik moest ook een kussen in me rug leggen,maar ik ben zo draaitol in bed dat het niet werkt.daardoor slaap ik nu ook slecht want het draaien is pijnlijk.
maar vind me slaap belangrijker,want zodra je uitgeput bent slaat dat ook op je bekken.
ik heb de griep gehad en kon amper lopen,zodra ik goed slaap en uitgerust bent kan ik zelfs me huishouden goed doen,zo raar,maar het is zo.
goed naar je lichaam luisteren.
gr marjan
 
Dank jullie wel voor de reacties, ben nu toch wel weer wat gerustgesteld. Was echt bang dat ik onze mini zou pletten. T lullige is dat ik niet eens bewust op mijn buik ga liggen maar zo wakker word 's morgens....
Kan iemand me uitleggen hoe dat voelt, (beginnende) bekkeninstabiliteit??

x HAnneke
 
Terug
Bovenaan